شناسهٔ خبر: 143147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فولادگر مطرح کرد؛

دولت برنامه‌ ای مشخصی در حوزه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ندارد/اثری از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۷ دیده نمی‌شود

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ۴۴، گفت: متأسفانه دولت در لایحه بودجه ۹۷ مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفته و در بعضی بندها این امر کمرنگ دیده شده است.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ۴۴ از برنامه دولت در زمینه پیشبرد اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: دولت برنامه‌های مشخصی در حوزه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و پیاده‌سازی آن در لوایح بودجه، به‌خصوص لایحه بودجه ۹۷ ندارد.

وی با تأکید بر اینکه درخواست جدی نمایندگان مجلس از دولت این است که به مؤلفه‌های سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشد، اظهار داشت: متأسفانه دولت در لایحه بودجه ۹۷ مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفته و در بعضی بندها این امر کمرنگ دیده شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس موظف هستیم که برای تقویت اقتصاد ملی، از تولید ملی حمایت کنیم؛ نه تنها ما به عنوان مجلس، بلکه دولت نیز باید با تمام توان از تولیدکننده داخلی در راستای به‌کارگیری و اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حمایت کند؛ در مجموع می‌توان این‌طور ارزیابی کرد که اثری از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۷ دیده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ۴۴ در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تولیدکننده داخلی مورد حمایت قرار نگیرد، پایه اقتصاد مقاومتی فرو خواهد ریخت،  بدون حمایت از تولید ملی نمی‌توان این طور قلمداد کرد که سیاست اصلی ما در حوزه اقتصاد، نشأت گرفته از اقتصاد مقاومتی است و در آینده دچارضررهای جبران‌ناپذیری در حوزه تولید خواهیم شد.

نظر شما