شناسهٔ خبر: 143145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه کمیسیون تلفیق نهایی محسوب نمی‌شود

امیری/2 معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: حق اظهارنظر برای دولت در همه مراحل رسیدگی به بودجه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و همینطور مصوبه کمیسیون تلفیق هم نهایی محسوب نمی‌شود و باید به صحن علنی مجلس هم بیاید تا در آنجا تصویب شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مورد اینکه احتمال دارد لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی شورای نگهبان مشمول ماده ۷۴ قانون اساسی شود، بیان داشت: پس از آنکه لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد و بعد از رفتن به کمیسیون‌های تخصصی الان در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است.

وی ادامه داد: حق اظهارنظر برای دولت در همه مراحل رسیدگی به بودجه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و همینطور مصوبه کمیسیون تلفیق هم نهایی محسوب نمی‌شود و باید به صحن علنی مجلس هم بیاید تا در آنجا تصویب شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درمورد وضعیت لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید تحمل کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی در روزهای دیگر رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسی و مواد قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و اگر تغییرات ماهوی و اساسی در هنگام بررسی لوایح دولت، بویژه لوایح مهمی مثل لایحه بودجه و لایحه برنامه پنج ساله توسعه کشور ایجاد شود، در حقیقت این لوایح دیگر لایحه محسوب نمی‌شوند بلکه عملا به طرح تبدیل می‌شوند و در صورتی که شاکله اصلی لایحه در مجلس تغییر کند، عموما با ایراد اصل ۷۴ قانون اساسی از سوی شورای نگهبان مواجه می شود.

نظر شما