شناسهٔ خبر: 143119 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان از پاسخ وزیر بهداشت قانع شدند

وزیر بهداشت، قاضی زاده هاشمی 43 نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ "قاضی زاده هاشمی "وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی قانع شدند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی نصرالله پژمانفر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۶۱ رأی موافق، ۱۱۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ های قاضی زاده هاشمی قانع شدند.

براین اساس؛ احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در توضیح سوال گفت: پژمانفر از وزیر بهداشت سوال دارد که چرا علیرغم وجود مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف مصرح وزارت بهداشت در خصوص اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی جهت نگهداری از بیماران و همراهان در محیط های درمانی باز هم شاهد نابسامانی و بی حرمتی آشکار به امر حریم بانوان در بیمارستان ها هستیم؟

وی ادامه داد: در اجرای ماده (۲۰۹) آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه شماره ۸۳۲۲۲/۶۳۲ مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۹۵ هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی، به استحضار می رساند، سوال مذکور با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه مورخ ۲/۸/۹۶ کمیسیون مطرح گردید؛

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در توضیح پاسخ سوال پژمانفر عنوان کرد: یکی از دغدغه های بانوان در بیمارستان ها، حضور پرسنل آقا در خدمت دهی به این قشر محترم چه در بخش و چه در اطاق عمل می باشد؛ بطوری که حریم و حرمت عفاف و حیاء بیماران خانم را خدشه دار نموده است و این موضوع منجر به انتقال شکوائیه های متعدد به طور رسمی و غیررسمی به کمیسیون فرهنگی شده است؛ لذا با توجه به مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مدیریت حل این مشکل توسط آن وزارتخانه، چرا هنوز شاهد اینگونه مسائل هستیم؟

وی گفت:در پاسخ، وزیربهداشت اعلام داشتند برای حل موضوع مطروحه، با توجه به مقدورات پرسنلی تدابیر مدیریتی در بخش های دولتی صورت پذیرفته است و تا حد زیادی مشکل مرتفع شده و دستورالعمل های اجرایی برای بخش خصوصی نیز ابلاغ شده است فلذا در صورت وجود شکایاتی در این خصوص، موضوع قابل پیگیری است.

عضوهیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت:در نهایت پس از مباحثات انجام شده، سوال کننده محترم از پاسخ مذکور اقناع نشده و کمیسیون تخصصی با تشخیص ملی بودن قلمرو سوال، مراتب را جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی تقدیم می نماید. /

نظر شما