شناسهٔ خبر: 143101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ادامه موج محکومیت اظهارات توهین آمیز ترامپ علیه مهاجران آفریقایی

ترامپ43 در حالی که رئیس جمهور آمریکا هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین را تکذیب کرده ولی همچنان با موج گسترده محکومیت‌ها از سوی افکار عمومی و سیاستمداران روبرو شده است.

به گزارش «نماینده»، هیلاری کلینتون و مادلین آلبرایت وزرای خارجه پیشین آمریکا نیز اظهارات اخیر ترامپ را به شدت محکوم کرده و این سخنان را نژادپرستانه ارزیابی نمودند.

هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: سالگرد زلزله سهمگین ۸ سال قبل در هائیتی روزی برای یادآوری این حادثه غم انگیز و احترام گذاشتن به مردم مقاوم هائیتی و تاکید بر پایبندی آمریکا برای کمک به کشورهای همسایه است. ولی به جای آن، ما با اظهارات احمقانه و دیدگاه های نژادپرستانه ترامپ روبرو شدیم.

طی روزهای گذشته جامعه بین المللی و افکار عمومی به شدت اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین را محکوم کرده است.

مادلین آلبرایت نخستین وزیر خارجه زن آمریکا نیز نسبت به اظهارات و اقدامات ناامید کننده ترامپ ابراز ناامیدی کرد و گفت: امیدوارم رئیس جمهور بعدی همه دیپلمات هایی را که به خاطر اظهارات نژادپرستانه و اقدامات مضر ترامپ استعفا کرده اند، مجددا به کار بگیرد. ما به کمک همه نیاز داریم تا بتوانیم خسارات و آسیب هایی را که به اعتبار بین المللی و منافع آمریکا وارد شده، ترمیم کنیم.

ترامپ پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره در اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند، گفت: " چرا این مردم از کشورهایی که چاه توالت هستند را به اینجا راه می دهیم؟ "

این اظهارات با خشم نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه روبرو شده است.

نظر شما