شناسهٔ خبر: 143001 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

گله داریم، چرا در جلسه صادرکنندگان با رئیس‌جمهور دعوت نشدیم

نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی: ما از این که به جلسه رئیس جمهور با صادرکنندگان دعوت نشده بودیم گلایه مندیم، و نمی‌دانیم که قرار است چه زمانی ما را هم دعوت کنند.

به گزارش «نماینده»، رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت حدود ۲۵ درصد اشتغال‌زایی کشور مربوط به تولیدات محصولات کشاورزی و صنایع جانبی است، از طرف دیگر امار نشان می‌دهد که بخش مهمی از صادرات غیرنفتی را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد.

رضا نورانی، افزود: با توجه به این که پتانسیل‌های زیادی در حوزه تولید محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد لذا باید نگاه ویژه‌ای هم به صادرات این محصولات وجود داشته باشد.

نورانی درباره جلسه چند روز پیش صادرکنندگان با رئیس جمهور نیز به «نود اقتصادی» گفت: ما در جلسه رئیس جمهور با صادرکنندگان دعوت نشده بودیم و امیدواریم که این اتفاق بار دیگر هر چه زودتر صورت بگیرد زیرا مشکلات و موانع برای صادرات محصولات کشاورزی کم نیست و ما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن با رئیس جمهور داریم.

رئیس انجمن محصولات ارگانیک تاکید کرد: بهتر است که صادرکنندگان از نزدیک رئیس جمهور را ببینند تا بتوانند مشکلات خود را با ایشان درمیان بگذارند، زیرا چنان چه موانع برطرف نشود ما همچنان در صادرات محصولات کشاورزی درجا خواهیم زد، اما متأسفانه همیشه این حوزه مظلوم واقع می‌شود.

وی بیان داشت: ما از این که به جلسه رئیس جمهور با صادرکنندگان دعوت نشده بودیم گلایه مندیم، و نمی‌دانیم که قرار است چه زمانی ما را هم دعوت کنند.

نورانی تصریح کرد: ما دارای دو تشکل ملی هستیم، با هزینه بالا تولید می‌کنیم اما محصولات بر روی دستمان می‌ماند و این در حالی است که بازار به محصولات ارگانیک نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بوده که آقای روحانی با صادرکنندگان جلسه داشته باشند پس چرا صادرکنندگان محصولات کشاورزی بی خبر بوده‌اند آیا ما جایگاهی نداریم؟ امیدوارم که به زودی این جلسه تشکیل شود تا موانع صادرات ما نیز برطرف شود.

منبع: نود اقتصادی

نظر شما