شناسهٔ خبر: 142962 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پشت‌پرده دفاع از "تلگرام" به بهانه کسب‌وکارهای اینترنتی چیست

تلگرام با بررسی کسب‌وکارهای موجود در تلگرام در می‌یابیم هیچ از این کسب‌وکارها قانونی و دارای مجوز نبوده‌اند؛ مسئولان امر باید پاسخگوی ضررهای بی‌شمار مردم در اعتماد به کسب و کارهای بی‌نام و نشان و بعضا آلوده در تلگرام باشند ...

به گزارش «نماینده» آل داود؛ پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه متاسفانه جریانی در داخل کشور از طریق احیای تلگرام در پی فعالیت‌های جناحی، سیاسی خود است و به منافع مردم اهمیتی نمی‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه این جریان با فرافکنی، مغلطه‌کاری و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی دنبال احیای تلگرام برای سازمان رای و فعالیت‌های جناحی خود است و به تلگرام به‌عنوان یک رسانه اختصاصی برای نیات و دوقطبی‌سازی‌های خاص نظیر آنچه در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه این جریان به مسئولان اطلاعات غلط می‌دهد و اینکه بعضی از مسئولان تمام فضای مجازی را مساوی با تلگرام می‌دانند جای تعجب دارد.

آل داود با تاکید بر اینکه با بررسی کسب و کارهای موجود در تلگرام در می‌یابیم هیچ از این کسب‌وکارها قانونی و دارای مجوز نبوده‌اند، تصریح کرد: بسیار جای تعجب دارد که افرادی در قوه مجریه که کارشان عمل بر اساس قانون و اجرای قانون است اینگونه اظهارنظرهای خلاف واقع و غیرقانونی می‌کنند و آنها باید پاسخگوی ضررهای بی‌شمار مردم در اعتماد به کسب و کارهای بی‌نام و نشان و بعضا آلوده در این پیام‌رسان باشند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه در موضوع تلگرام گویا جای شاکی و متشاکی عوض شده است، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هزار کانال فارسی در تلگرام فعال بوده‌اند و در این میان اگر کانالی کالای بهداشتی عرضه می‌کرده باید از وزارت بهداشت مجوز می گرفته است، اگر کالای فرهنگی ارائه می کرده باید از وزارت ارشاد مجوز می گرفته، اگر کالای صنعتی ارائه می کرده باید ... مجوز می‌گرفته و جالب اینجاست هیچ کدام از این کانال‌هایی که مدعی کارآفرینی و کمک به اشتغال کشور هستند، نه مجوزی داشته، نه مالیات پرداخت می‌کردند و نه افرادی که در آنها شاغل بودند بیمه اشتغال داشته‌اند که این موضوع یک نوع استثمار شغلی و سواستفاده از جوانان جویای کار نیز در این پیام‌رسان توسط افراد سودجو بوده است.

آل داود طرح مسائل اقتصادی برای تلگرام را در چنین شرایطی یک طرح انحرافی عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد جریان نفوذ با تلگرام دنبال اغتشاش‌آفرینی مجدد و برهم زدم نظم و امنیت کشور است در غیر این صورت مردم خوب می‌دانند در تلگرام هیچ شغل پایداری ایجاد نشده و حتی دولت از درآمد خودش یعنی مالیات از کسب و کارهای تلگرامی نیز محروم شده و اندک کسب‌وکارهای بدون ایرادی هم که در آن وجود داشته می‌تواند در پیام‌رسان‌های داخلی با هزاران مزیت نسبت به تلگرام ادامه پیدا کند.

وی دست به دامن شدن جریان نفوذ برای تهیه یک نامه جعلی به نام جبهه انقلاب برای رفع فیلتر تلگرام را اوج استیضال و درماندگی این جریان در جعل عنوان و راهبرد خواند و اظهار کرد: این نامه سراسر کذب، تهی از محتوای عقلی و منطقی و جعلی در راستای وجهه‌بخشی به تلگرام به نام افسران جنگ نرم و فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب بود و جالب است که فقط در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مدعی اصلاحات منتشر شده و نکته جالبتر اینجاست که در این نامه از تلگرام به عنوان ابزار مقابله با جنگ نرم یاد شده است!!

وی ادامه داد: نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و استفاده داعش و اغتشاشگران از آن، آنقدر واضح است که کسی نمی‌تواند آنرا انکار کند و از آن مهمتر دفاع تمام‌قد مدیراین پیام‌رسان از یک کانال برانداز و ضد انقلاب است که همچنان بر این موضع خود ایستاده است.

آل داود با اشاره به شایعات در خصوص ناامن بودن پیام‌رسان‌های داخلی و مقایسه آن در رسانه‌های مدعی اصلاحات با تلگرام صهیونیستی نیز افزود: مشخص است جریان نفوذ به دنبال نیات خطرناک، ناصلح، غیراخلاقی، براندازانه و اغتشاش‌گرایانه و مغایر با قوانین کشور است چرا که هر شخصی یا جناحی اگر دنبال این موارد نیست نباید نگرانی برای استفاده از سرویس‌های داخلی داشته باشد همانگونه که مردم با اعتماد کامل از بستر اینترنت و مخابراتی داخل کشور استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین تفاوت پیام‌رسان‌های داخلی با تلگرام عدم استفاده تروریست‌ها، اغتشاشگران و ضد انقلاب از آنهاست که به نفع مردم، خانواده‌ها و فرزندانشان است و این از حقوق مسلم شهروندی مردم است که از فضای مجازی پاک که در آن این گروه‌های خطرناک، کلاهبردار و تروریست حضور ندارند بهره‌مند شوند.

آل داود خاطرنشان کرد: اگر روزی بخواهیم آسیب‌ها و ضررهای تلگرام در حوزه اقتصادی، اجتماعی، جنایی، فرهنگی و ... محاسبه کنیم خواهیم دید چه جنایتی در کشور توسط جریان نفوذ اتفاق افتاده است که از نمونه‌های اخیر آن، انحراف امیرحسین ۱۶ ساله و قتل و تجاوز دختر ۶ ساله در ورامین با حضور در تلگرام است.

این مدرس سواد رسانه‌ای ادامه داد: کشته شدن ۱۷ نفر در حمله تروریستی داعش به مجلس و بیش از ۲۰ نفر در اغتشاشات اخیر که همگی در بستر تلگرام برنامه‌ریزی شده بود از دیگر آسیب‌های این پیام‌رسان است که خسارت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سرقت اطلاعات مردم و فروش آن به سازمان‌های اطلاعاتی تروریستی غربی، عربستان و امارات حامی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی وهابی از دیگر خطرات تلگرام به شمار می‌رود و طبیعتا مردم فهیم ایران اسلامی راضی به این موضوع نیستند که دشمنان با اطلاعات سرقت شده از خودشان برایشان در جهات مختلف ضد دینی، ضد اعتقادی، هویتی، غیر اخلاقی و رسانه‌ای ذائقه‌سازی کنند.

نظر شما