شناسهٔ خبر: 142897 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲۹ دی؛ کلنگ‌زنی ساختمان ۱۰طبقه پلاسکوی جدید

پلاسکو معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو در ۱۰ طبقه خبر داد و گفت: طی مراسمی در ۲۹ دی‌ماه کلنگ‌زنی این بنا با حضور مسئولان شهرداری و بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، مهدی حجت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار اصلی این دوره مدیریت شهری تصریح کرد: شعار اصلی شهردار تهران امید، مشارکت و شکوفایی است و قطعاً بدون مشارکت مردم اداره شهر تهران غیرممکن است. برای فراهم کردن امیدواری و آینده شهر تهران باید تلاش‌های گسترده‌ای انجام داد و در این زمینه از مشارکت مردم استفاده کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: برای ایجاد امید باید ابهاماتی که در شهر و شهرداری در گذشته بوده برداشته شود و همه موارد به‌صورت شفاف به شهروندان اعلام شود.  

حجت با توجه به ابلاغ بخشنامه‌های شهرداری تهران در حوزه شهرسازی و معماری بیان کرد: این بخشنامه‌ها در راستای جلوگیری از خطاهای متصوری بود که در گذشته بود و برهمین اساس این بخشنامه توسط شهردار تهران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در دهه‌های گذشته از مشارکت مردم در اداره شهر استفاده نشده است و برهمین اساس در این دوره ما بنا داریم از ظرفیت بالقوه‌ای که در این بخش وجود دارد استفاده کنیم.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: یکی از منابع درآمدی در سال‌های گذشته برای اداره شهر، فروش تراکم و شهرفروشی بوده که قطعاً این مسیر در این دوره تغییر خواهد کرد که البته این موضوع زمان زیادی را طی خواهد کرد.

حجت در ادامه درباره بازنگری طرح تفصیلی ادامه داد: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال ۹۷ این بازنگری به پایان برسد.

وی همچنین در خصوص برخی از حواشی به‌وجود آمده در خصوص ابلاغ بخشنامه‌های هولوگرام گفت: هولوگرام یک مسیر ابداعی بود که مقداری از طلب‌های شهرداری و بدهی‌های این نهاد به‌وسیله هولوگرام انجام می‌شد که البته مسیری که طی می‌شد با مشکلاتی روبه‌رو بود و برهمین اساس شهردار تهران تصمیم گرفت بخشنامه‌ای در این بخش ابلاغ کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با ابراز اینکه بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری تهران در سال‌های گذشته از محل فروش تراکم بوده است، گفت: به‌عنوان مثال از ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری، ۱۱ هزار میلیارد تومان در بخش معاونت شهرسازی بوده است که همین امر باعث فروش شهر شده است.

حجت ادامه داد: مدیریت شهری در این دوره تلاش خواهد کرد با ایجاد بستر مناسب شرایط لازم را برای حضور شهروندان در سطح شهر و استفاده از نظرات آنها فراهم کند و در این زمینه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.  

وی راجع به استفاده برخی از پیاده‌روها توسط اغذیه‌فروشی‌ها در سطح شهر تهران گفت: این موضوع مشکلی ندارد اما باید با حساب و کتاب انجام شود و در این زمینه نیز شهرداری تهران برنامه‌هایی را در دست کار خود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه "در این دوره فروش تراکم نخواهیم داشت" گفت: در این زمینه به‌صورت جدی وارد شدیم و بنا داریم به‌سراغ افزایش کیفیت زندگی مردم در شهر برویم.

حجت همچنین درباره آخرین وضعیت مجتمع پالادیوم اظهار کرد: در گذشته توافقاتی برای این مجتمع انجام شده بود ضمن اینکه در مجاورت این مجتمع قرار بود ساختمانی برای پارکینگ ساخته شود که متأسفانه این امر محقق نشده است و مشکلاتی را به‌وجود آورده است که امیدواریم با جلساتی که با مالک این ساختمان برگزار خواهیم کرد مشکل این بنا نیز مرتفع شود.

وی در ادامه نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت ساخت بنای جدید پلاسکو بیان کرد: در این زمینه با بنیاد مستضعفان جلسات مکرری را برگزار و به نتایج خوبی دسترسی پیدا کرده‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: طی مراسمی کلنگ‌زنی بنای جدید ساختمان پلاسکو همزمان با ۲۹ دی‌ماه انجام خواهد گرفت.

حجت اضافه کرد: طبق توافقی که با بنیاد مستضعفان داشته‌ایم و با توجه به مساحت زمین قرار است ساختمان جدید پلاسکو در ۱۰ طبقه احداث شود.

وی ادامه داد: در مجاورت ساختمان پلاسکو مدرسه‌ای به‌نام ژاندارک وجود دارد که با توجه به اینکه این مدرسه جزء ساختمان‌های میراثی است باید حریم آن نیز حفظ شود و برهمین اساس ساختمان پلاسکو در ۱۰ طبقه احداث خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: برای احداث این بنا به موارد متعددی از نظر حقوق مکتسبه توجه شده است چرا که باید حقوق کسبه پلاسکو نیز رعایت می‌شد.

حجت با تأکید بر اینکه شهرداری صرفاً براساس قوانین موجود اقدام به صدور پروانه برای ساختمان جدید پلاسکو کرده است، گفت: این بنا در ۱۰ طبقه و با ۱۳۰۰ پارکینگ ماشین ساخته خواهد شد.  

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط فعلی این بنا در یک بازه زمانی ۳ ساله احداث شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: در گذشته تعداد پارکینگ‌هایی که برای ساختمان پلاسکو وجود داشت ۲۳۰۰ پارکینگ بود که در این بنا ۱۳۰۰ پارکینگ پیش‌بینی شده است.

حجت افزود: همچنین بنیاد مستضعفان اعلام کرد که ساختمان روبه‌رویی پلاسکو را برای تأمین پارکینگ خریداری خواهد کرد و اقدامات لازم را برای احداث این پارکینگ آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که با مشارکت بنیاد در حوالی ساختمان پلاسکو و خیابان جمهوری انجام خواهد شد پروژه LRT خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان با اشاره به تأکید مدیریت شهری بر رعایت ایمنی ساختمان‌ها بیان کرد: در حال حاضر برخی از مدارس، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها مقاومت نیستند و در این زمینه باید مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از این پس تمام ساخت‌وسازها باید نکات ایمنی و به‌خصوص موارد مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله را رعایت کنند.

نظر شما