شناسهٔ خبر: 142888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق در عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی همراهی خواهد کرد

محمدعلی پورمختار/2 عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به رد پیشنهاد دولت در افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون تلفیق، گفت:‌ مجلس با این مصوبه کمیسیون تلفیق همراهی خواهد کرد و آن را به تصویب خواهد رساند.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی اثر تورمی زیادی را در بازار و در زندگی مردم خواهد داشت و حرف‌ها برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین  ۴۰ درصدی قیمت گازوئیل موجب تشویق اذهان مردم شد.

وی افزود: ممکن است اقتصاددانان بگویند اثر تورمی حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار زیاد نیست، اما آنچه که تجربه شده و در موارد پیشین در جامعه دیده‌ایم، وجود اثر تورمی زیاد افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار بوده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: هر کسی که خدماتی انجام می‌دهد و یا کالایی تولید می‌کند، به استناد افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت کالای خود را افزایش داده که بخشی از این افزایش واقعی و بخش دیگری نیز غیرواقعی و برای سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده است.

پورمختار با اشاره به رد پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷، خاطرنشان کرد: مجلس با این مصوبه کمیسیون تلفیق همراهی خواهد کرد و آن را به تصویب خواهد رساند.

وی در پایان گفت: در نتیجه دولت باید برای تأمین اعتبارات موردنیاز خود به کاهش هزینه‌ها و سایر منابع درآمدی روی بیاورد که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آن از محل فروش ساختمان‌ها و دارایی‌های دولت بنا شده که تأمین شود و دیگر اینکه از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز می‌تواند برداشت کند.

نظر شما