شناسهٔ خبر: 142788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران

شورای امنیت/1 نشست شورای امنیت درباره ایران امروز برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت این سازمان بنا به درخواست آمریکا برای بررسی اعتراضات ایران، امروز جمعه نشست اضطراری برگزار می‌کند.

آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت در روز جمعه برای بررسی حوادث ایران شد.

 هِدِر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که کشورش امیدوار است نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره بررسی اعتراضات ایران طی دو روز آینده برگزار شود.

"نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد تا طی یکی دو روز آینده در خصوص اعتراضات داخلی در جمهوری اسلامی نشست فوری برگزار کند.

این در حالی است که "خیرات عمروف" نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژانویه را به‌عهده دارد، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در حال حاضر قصد ندارد در خصوص اوضاع داخلی در جمهوری اسلامی ایران که شاهد اغتشاشات خیابانی شده، نشستی برگزار کند.

طی روزهای گذشته گروهی از مردم کشورمان در اعتراض به مسائل اقتصادی به‌ویژه عملکرد برخی مؤسسات مالی و اعتباری در شهرهای مختلف تجمعاتی صلح‌آمیز برگزار کردند، اما در ادامه این تجمعات با حضور اغتشاشگران و عناصر فرصت‌طلب به انحراف کشیده شد.

همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در ایران، برخی از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی بر حمایت خود از اغتشاشگران تأکید کردند.

در این بین برخی از کشورها همچون عربستان نیز با تحریک فضای رسانه‌ای ایران تلاش کردند که اوضاع کشور را به‌سمت التهاب هرچه بیشتر پیش ببرند.

نظر شما