شناسهٔ خبر: 142784 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی: وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی را اجرا می‌کنیم

ازدواج/1 در پی طرح مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان، رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی از اجرای این طرح در صورت تصویب نهایی در مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا حسین زاده، در ارتباط با طرح مجلس مبنی برافزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان و اینکه آیا بانک ها می توانند این وام را پرداخت کنند؟ اظهار داشت: چراکه نه؛ وام ۳ میلیونی به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت و بانک ها آنرا پرداخت کردند.

وی با تأکید براینکه منابع بانک ها محدود است، ‌افزود: هرچقدر رقم وام ازدواج بیشتر شود، تعداد افراد کمتری می توانند آنرا دریافت کنند و در نهایت صف طولانی می شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با بیان اینکه هر چه مجلس در این خصوص تصویب کند، بانک ها آنرا اجرا می کنند، گفت: ما مطیع تصمیم مجلس و بانک مرکزی درباره وام ازدواج هستیم و مشکلی در این خصوص نداریم.

گفتنی است، پیش از این دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی  نیزگفته بود: در صورت تصویب وام ازدوج ۱۵ میلیون تومانی، بانکها این وام را پرداخت می کنند. وی اما تأکید کرده بود که به دلیل کمبود منابع، افراد کمتری این وام را دریافت خواهند کرد و در نهایت صف وام ازدواج طولانی می شود.

 در نخستین جلسه بررسی بندهای مربوط به کمیسیون اجتماعی از بودجه ۹۷ پیشنهادات متعددی بررسی شد و یکی از بندهایی که مورد تصویب قرار گرفت افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان بود.

این درحالی است که در لایحه بودجه سال آینده و در بند «ب» تبصره(۱۶) تسهیلات ازدواج، ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در نظر گرفته شده است. با این حال در جریان بررسی بندهای لایحه بودجه در مجلس کمیسیون اجتماعی اخیرا اعلام شد که مبلغ وام را از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان افزایش داده‌اند.

نظر شما