شناسهٔ خبر: 142737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران به تعویق افتاد

وزیر خارجه فرانسه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که سفر وزیر خارجه این کشور به ایران به تعویق افتاد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر ژاون ــ ایوه لودریان، وزیر خارجه این کشور به تهران که قرار بود اواخر این هفته انجام شود، به زمان آتی موکول شد.

شب گذشته بود که رئیس جمهوری کشورمان حسن روحانی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون،   با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران و توسعه صلح و تقویت ثبات پایدار در منطقه، گفت: تا زمانی که احساس کنیم از منافع برجام برخورداریم به آن پایبند خواهیم بود و انتظار می‌رود دولت فرانسه نیز به وظیفه خود در برخورد با تروریست‌های فعال در پاریس عمل کند. وی همچنین بر تحکیم روابط و همکاری‌های دوستانه ایران و فرانسه تاکید کرد.

همچنین رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون ضمن تاکید بر  تحکیم روابط با ایران گفت: منطقی که ایران را محور شرارت می‌داند، عامل تنش‌های منطقه‌ای است و نقش سپاه در نابودی داعش قابل انکار نیست.

رییس جمهوری کشورمان در ادامه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی ایران و فرانسه را در راستای توسعه و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه برشمرد و بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها و گسترش و تحکیم روابط تهران – پاریس تاکید کرد.

نظر شما