شناسهٔ خبر: 142721 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اغتشاشگران نشان دادند کمتر ازداعش نیستند/آستانه صبر مردم حدی دارد

پرویز سروری// دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ایران، سوریه نیست اما اغتشاش‌گران نشان دادند کمتر از داعش نیستند، آستانه صبر مردم حدی دارد و اگر این شرایط ادامه یابد، مردم به این وضع خاتمه می دهند.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان صبح امروز در نشست خبری برگزار شد، با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: بعد از اتفاقاتی که در منطقه پیش آمد و سیاست‌های آمریکا از جمله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس ناکارآمد شد، وحدت زیادی در میان دولت‌های اسلامی شکل گرفت و انتظار بود که آمریکا بخواهد برای این ناکارآمدی حاشیه درست کند.

وی افزود: مهمترین سیاست آمریکا در قبال ایران، ایجاد شکاف اجتماعی است. آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید مردم را در مقابل مردم قرار دهند که نتیجه آن، تضعیف امنیت ملی است، چرا که قدرت ملی ما از مردم نشأت می‌گیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: مواضع ذوق‌زده مقامات آمریکایی، اسرائیلی و عربستانی جالب توجه بود، ریشه اغتشاشات اخیر هم در خارج است. هر چند استیفای مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم در نوع خود مهم است.

سروری ادامه داد: این اعتراضات از مشهد آغاز شد اما پس از آن، شاهد رفتاری بودیم که به هیچ وجه مطالبات اقتصادی و معیشتی را به ذهن متبادر نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه ضد انقلاب سوار این موج شده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها سوار این موج شده‌اند و می‌خواهند تحریک اجتماعی را موجب شوند. عجیب است که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که مردم ایران گرسنه غذا و تشنه آزادی هستند؛ درحالی‌که عملکرد ترامپ باعث گرسنگی تعداد زیادی از مردم جهان شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ترامپ در مقاطع مختلف، ملت ایران را تحقیر کرد اما امروز مدافع ما شده است.

تناقض در شعارهای اغتشاشگران

سروری با اشاره به تناقض در شعارهای مطرح شده از سوی اغتشاش‌گران تأکید کرد: اغتشاش‌گران درحالی‌که شعار «نه غزه، نه لبنان» را سرمی‌دادند، از طرف دیگر، پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند و با اینکه شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دادند، از طرف دیگر از رضاخان حمایت کردند؛ اینها نشان از تناقض در گفتار و رفتار اغتشاش‌گران دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تأکید کرد: اینها باید بدانند که به جایی نمی‌رسند. مردم ایران با وجود اینکه گلایه خود را از وضعیت معیشتی و اقتصادی اعلام می‌کنند، اما همواره حمایت خود را از اصل نظام نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه منبع خارجی این اغتشاشات بسیار جدی است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که طرح نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات مردم، در دستور کار آمریکا و غرب قرار گرفته است.

سروری در همین باره بیان کرد: ایران، سوریه نیست اما اغتشاش‌گران نشان دادند که کمتر از داعش نیستند، البته آستانه صبر مردم حدی دارد و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، مردم خودشان به این وضع پایان خواهند داد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حل مشکلات در کوتاه مدت و میان مدت چه پیشنهادهایی دارید، گفت: مشکل اساسی در کوتاه مدت این است که ما موسسات و کارخانجات تقریبا کوچک اقتصادی را به دلیل مشکلاتی که دارند و یکی پس از دیگری راکد شده اند یا در حال راکد شدن هستند، دریابیم، چراکه همین مسئله موجب افزایش بیکاری شده است.

ریشه بسیاری از مشکلات در بانک ها و موسسات مالی است

وی افزود: اگر ما بخواهیم به طور کوتاه مدت مسئله را مورد توجه قرار دهیم، مدیریت بانکها باید حل شود. اکثر بانکها امروز مشغول بنگاهداری هستند و توجهی به موضوعات اقتصادی ندارند.

سروری ادامه داد: اگر منابع بانک ها در جهت ایجاد تسهیلات برای موسسات تقریبا کوچک سوق پیدا کند، می تواند پاسخگوی جلوگیری از دامنه دار شدن مشکلات باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولت باید مواضع شفافی در جهت موضوعاتی مانند موسسات مالی ابراز کند. ما شاهد حرکت کندی در ارتباط با موسسات مالی بوده ایم و اقدامی که می توانست زودتر انجام شده و منجر به نارضایتی کمتر مردم شود به اقدامات طولانی منجر شد که نه بخشی از مطالبات پرداخت و نه رضایتمندی در رفتار مردم دیده شود.

سروری تصریح کرد: ریشه بسیاری از این مشکلات در بانک ها و موسسات مالی است و دولت باید نسبت به این موارد اقدامات سریع اتخاذ کند.

وی ادامه داد: در فاز میان مدت هم، موضوعاتی مانند جلوگیری از قاچاق و واردات و تسهیلات تشویقی به صادرات نقش موثرتری را می تواند در حل مشکلات ایفا کند.

سروری در  پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه احزاب اصولگرا برای کمک به دولت چه برنامه ها و طرح هایی دارند، گفت: جایگاه احزاب در کشور آنطور که شما تصور می کنید نیست. این امکان و ظرفیت در احزاب وجود ندارد. احزاب ما معمولا انتخاباتی هستند و اگر اندکی قوی تر باشند سیاسی می شوند.

وی افزود: احزاب و گروهها تنها باید زبان و نگاه واحدی را ارائه کنند که خوشبختانه تاکنون این گونه بوده است. اگر احزاب حاشیه را به متن تبدیل کنند خسارت های زیادی به کشور وارد می‌شود.

سروری گفت: ما باید با انسجام ملی در برابر کسانی که می خواهند قدرت کشور را تضعیف کنند این ظرفیت را به دولت بدهیم تا بتواند مشکلات را حل کند. اگر احزاب، دولت سایه داشتند و در زمینه های مختلف برنامه ارائه می کردند موجب بالندگی کشور می شد. متاسفانه این موضوع به دلایل مختلف وجود ندارد. کارکرد احزاب امروز می تواند تولیدگر انسجام ملی و جلوگیری از شکاف اجتماعی باشد.

نظر شما