شناسهٔ خبر: 142720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهاد فرمولی از سوی مجلس برای تامین منابع اشتغالزایی بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی

حاجی بابایی/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:دولت می‌تواند با پیشنهاد مجلس، بودجه اشتغالزایی را بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین کند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارائه پیشنهادی درباره تامین بودجه ایجاد اشتغال در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: دولت در تبصره ۱۸ پیشنهاد داده با افزایش قیمت حامل‌های انرژی با دریافت درآمد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی، منابع اشتغالزایی را تامین کند.

وی درباره جزئیات پیشنهاد مجلس به دولت در مورد افزایش ندادن قیمت حامل‌های انرژی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دولت به هیچ وجه قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نداده و این ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال را از محل مطمئن پیشنهادی مجلس برداشت کند تا کوچکترین فشاری به مردم نیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ ما حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها درآمد خواهیم داشت، از این ۹۵ هزار میلیارد تومان ۲۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها، ۷ هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد، ۳.۷ هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم و ۳.۳ برای بهداشت و درمان پیشنهاد شده است که جمع این اعداد می شود ۳۷ هزار میلیارد تومان و  حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان باقی می ماند که این در اختیار شرکتها است.

نماینده مردم همدان و فامنین تاکید کرد: مابقی این مبلغ که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود هم به خزانه واریز شود و در اختیار شرکت‌های ذی ربط برای هزینه‌های تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این صورت ما ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل پرداختی‌های مردم برای قیمت هدفمندی یارانه ها را در جهت اشتغال به کار گرفته ایم و هیچ افزایش قیمتی هم در حامل های انرژی نخواهیم داشت.

نظر شما