شناسهٔ خبر: 142676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بودجه فرهنگی سال ۹۷ برخلاف ادعای دولت افزایشی نداشته است

جمشید جعفرپور/* رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: بودجه بخش فرهنگی سال ۹۷ برخلاف ادعای دولت افزایش خاصی نداشته است.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی، درباره وضعیت بودجه بخش فرهنگی در سال ۹۷ گفت: با توجه به شرایط فرهنگی کشور و مباحث آسیب‌های اجتماعی، آنطور که باید و شاید به بودجه فرهنگی در سال ۹۷ توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی شود که این امر مستلزم بودجه کافی برای بخش فرهنگی است، اظهار کرد: متاسفانه بودجه بخش فرهنگی سال ۹۷ نسبت به سال گذشته افزایش خاصی نداشته اما دولت اعلام کرده که همانند سایر بخش‌ها در حوزه فرهنگ هم بودجه را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه بودجه‌ ۹۷ مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست، تصریح کرد: این بودجه، برای شرایط عادی کشور در نظر گرفته شده و مسائل فرهنگی در آن اولویت‌بندی نشده در حالی که نوع تخصیص بودجه در بخش‌های مختلف فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

جعفرپور با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی پیشنهاداتشان را درباره بودجه بخش فرهنگی ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با بررسی کامل لایحه بودجه سال ۹۷ نوع تخصیص اعتبار به بخش‌های مهم فرهنگی را که دارای اولویت هستند مورد کارشناسی دقیق قرار دهیم و تا جایی که ممکن است بودجه فرهنگی را افزایش دهیم.  

نظر شما