شناسهٔ خبر: 142657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حمایت آمریکایی‌ها از ناآرامی‌های ایران به ضرر آن‌ها است

فواد ایزدی یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: حمایت آمریکایی‌ها از این ناآرامی‌ها به ضرر آنهاست، چرا که این اقدامات وجهه آمریکایی پیدا می‌کند و آنها هم وجهه خوبی در کشورمان ندارد.

به گزارش «نماینده» فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به بیانیه کاخ سفید در حمایت از تجمع‌های اعتراضی در ایران، اظهار کرد: مقامات آمریکایی به خصوص دولت جدید ایالات متحده با صراحت، صحبت از براندازی حکومت  در ایران کردند  و زمانی هم که ناآرامی‌های اندکی در ایران می‌بینند، خیلی ذوق زده و علاقه‌مند به حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هوشمندی دولت جدید آمریکا به اندازه هوشمندی دولت اوباما هم نیست، افزود: حمایت آمریکایی‌ها از این ناآرامی‌ها به ضرر آنهاست، چرا که این اقدامات وجهه آمریکایی پیدا می‌کند و ایالات متحده هم وجهه خوبی در کشورمان ندارد.

ایزدی تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها در صدور بیانیه علیه ایران غیرمعمول نیست، زیرا دشمن ایران هستند و از کارهایی که باعث تضعیف کشورمان شود، دفاع می‌کنند.

گفتنی است، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، تاکید کرد: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات آمریکایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند. مردم بزرگ ایران قطعا مشارکت فعال آقای ترامپ در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و یمن و بحرین را از نزدیک پیگیری کرده و محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های کینه‌توزانه رئیس جمهور آمریکا با مردم فرهیخته ایران در ممانعت از ورود آنان به خاک آمریکا و بازداشت تعدادی زیادی از ایرانیان مقیم در این کشور به بهانه‌های واهی را به یاد دارند و به همین دلیل، حمایت فرصت‌طلبانه و فریبکارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاکاری دولت آمریکا نمی‌دانند.

نظر شما