شناسهٔ خبر: 142601 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روح‌الامینی: برخی سیاسیون روی آتش فتنه ۸۸ بنزین ریختند

دبیرکل حزب توسعه و عدالت گفت: بعضی سیاسیون نیز به‌جای اینکه آتش فتنه ۸۸ را خاموش کنند بر روی آن بنزین ریختند.

به گزارش «نماینده»، عبدالحسین روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی صبح امروز(پنجشنبه ۷ دی) در دومین مجمع عمومی این حزب با بیان اینکه امروز با قانون احزابی مواجهیم که از اول انقلاب وجود داشته و سال گذشته اصلاح شده است، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ حزب داریم نشان از این دارد که کار حزبی لوث شده است.

وی افزود: ما دو تجربه خوب نسبت به احزاب داریم. یکی حزب جمهوری اسلامی که توسط ۵ نفر از بزرگان انقلاب اداره می‌شد و همچنین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در زمان اوج دفاع مقدس به خاطر اینکه کار حزبی در تعارض با دفاع مقدس بود این دو حزب منحل شدند و کار حزبی به شدت افت کرد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ حزب داریم.

روح‌الامینی با اشاره به اینکه اوج ظهور و بروز کار سیاسی  در حزب دوره انتخابات است که در این دوره با صف‌بندی‌ها و قطب‌بندی‌ها مواجه هستیم، گفت: در مسیر گرفتن قدرت نیز احزاب همینگونه ظهور و بروز دارند در حالی‌که کارکرد احزاب فراتر از اینهاست. ما باید در ۴۰ سالگی و بلوغ انقلاب در کار حزبی پوست‌اندازی کنیم که بحث کادرسازی و ورود جوانان از این جمله است.  

دبیرکل حزب توسعه و عدالت با اشاره به سفر چندی پیش برخی شخصیت‌های حزبی ایران به دعوت حزب کمونیست چین به این کشور گفت: در آنجا آنچه توجه من را جلب کرد این بود که یک پوست‌اندازی و جوانگرایی دیده می‌شد. بطور مثال از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا جوانی حدودا ۲۵ الی ۳۰ ساله را دیدم که دبیرکل حزب حاکم بود.  

وی افزود: از ۱۳۰ کشوری که در این همایش حضور داشتند فقط ایران و کشورهای عربی بودند که افراد مسن دبیران کل احزاب بودند.  

روح‌الامینی با اشاره به اینکه در سیاست نیز باید از الگوی استفاده شده در دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: در مسائل سال ۸۸ با این موضوع مواجه بودیم که از خودگذشتگی و ایثار وجود نداشت و به دنبال رسیدن به مقاصد خود بودند. در ۳۰ الی ۵۰ سال آینده زمانی که اسناد کشورهای غربی منتشر شود خواهیم دید که افرادی بودند که قبل از بهار عربی در لیبی، تونس و مصر می‌خواستند بهار ایرانی راه بیندازند و کشور را با مشکل مواجه کنند. بعضی سیاسیون نیز به‌جای اینکه آتش فتنه ۸۸ را خاموش کنند بر روی آن بنزین ریختند.  

نظر شما