شناسهٔ خبر: 142555 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت در نشست خبری:

غالب اینها که می‌گویند پشیمانیم اصلا رأی نداده‌اند!/ تغییر نرخ ارز بی‌دلیل نبود/ برای حفظ سلامت مردم تخم‌مرغ‌ها را معدوم کردیم

نوبخت// سخنگوی دولت گفت: قیمت تخم‌مرغ در ۴ ماهه اوّل سال تقلیل داشته اما از مرداد با کاهش تولید داخل، قدرت صادرات را از دست دادیم؛ زیرا برای حفظ سلامت مردم، نسبت به معدوم کردن تخم‌مرغ به خاطر بیماری آنفولانزا اقدام کردیم.

به گزارش «نماینده» محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت، امروز(سه‌شنبه ۵ دی‌ماه) در نشست خبری خود با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) به مسیحیان جهان به خصوص هم‌میهنان مسیحی کشورمان در مورد افزایش نرخ تخم‌مرغ گفت: قیمت تخم‌مرغ یک روال دارای ثباتی را داشته، حتّی در ۴ ماهه اوّل سال تقلیل داشته اما از مرداد با کاهش تولید داخل، قدرت صادرات را از دست دادیم؛ زیرا برای حفظ سلامت مردم، نسبت به معدوم کردن تخم‌مرغ به خاطر بیماری آنفولانزا اقدام کردیم.

نوبخت در ادامه نشست خبری اظهار داشت: تغییر نرخ ارز هم بی‌دلیل نبود؛ ژاپن و کره هم همبن اقدام ما را انجام دادند، دولت امسال ۱۰۰ میلیارد برای این خسارت در نظر گرفته که تا به حال ۳۰ درصد تخصیص یافته است.

نوبخت با بیان اینکه دولت باید این را بداند که منتقد دارد، اظهار داشت: غالب کسانی که می‌گویند من پشیمانم، اصلاً رأی نداده‌اند.

وی ادامه داد: دولت بر سر پیمان خود با مردم قرار دارد، اموال مردم را نفله نمی‌کنیم و آن را اموال خودمان نمی‌دانیم. جوسازی‌ها دولت را مأیوس نمی‌کند، ما هم جزئی از ملّت هستیم؛ هر جا نیاز به انعطاف باشد سیاست انعطافی داریم اما نه سیاست پوپولیستی.

سخنگوی دولت در مورد عوارض خروج از کشور گفت: سالانه ۷ تا ۸ میلیارد دلار پول نقد فقط برای مسافر باید تأمین شود. بخشی از این پول را مردم کالا می‌آورند، آیا ۵۰ دلار هزینه که در فرودگاه باید پرداخت کنند مبلغی است؟

سخنگوی دولت در مورد شنود گفت: دستگاهی که این کار را در دولت انجام می‌دهد وزارت اطلاعات است که حسب کارهای اطلاعاتی اقداماتی انجام می‌شود.

وی افزود: در جهت شفاف‌سازی از وزیر اطلاعات می‌خواهم در این باره صحبت کنند.

نظر شما