شناسهٔ خبر: 142526 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مُرّ روش دولت برای حذف یارانه تصویب نمی‎شود

تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: قاعدتا مجلس مُرّ روشی را که دولت برای حذف یارانه‌ها پیشنهاد کرده است، تصویب نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: از میان روش هایی که مطرح بود برای هدفمندی یارانه ها از شناسایی بی نیازان یا پرداخت یارانه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دولت روش حذفی را انتخاب کرده است که قاعدتا مجلس مرّ آن چیزی را که دولت پیشنهاد کرده تصویب نخواهد کرد.

تاجگردون در ادامه گفت: البته دولت یک بسته برای رفع فقر مطلق پیش بینی کرده است که دامنه آن گسترده تر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ درباره افزایش نرخ حامل های انرژی در سال آینده گفت: دولت قیمتی را هنوز اعلام نکرده است ولی محاسبات طبق آن چیزی که در بودجه آمده همان رقم ۱۵۰۰ تومان برای بنزین و ۴۰۰ تومان برای گازوئیل در می آید.
این نماینده مجلس افزود: افزایش نرخ حامل های انرژی تبعاتی مانند افزایش حدود یک درصدی تورم و نیز کاهش اشتغال را در پی خواهد داشت به هر حال این موارد باید بررسی شود.

تاجگردون گفت: قطعا نمی توان یکباره قیمت حامل ها را به فوب خلیج فارس رساند، مدل های دیگری هم هست مثلا عرضه بنزین با محدودیت کارت و نامحدود بدون کارت با قیمت بیشتر یا تصویب قیمت کمتر مثلا ۱۲۰۰ تومان که باید همه این ها بررسی شود.
تاجگردون گفت: به نظر من باید در بحث حامل های انرژی به یک اصلاح ترکیبی فکر کنیم و باید در این باره بحث شود.
تاجگردون با بیان این که آنچه ما می گوییم نظرات فردی ماست و هنوز بحث های کارشناسی با حضور نمایندگان و مسئولان و کارشناسان دولتی انجام نگرفته است، گفت: به هر حال تلاش مجلس این است که کمترین فشار اقتصادی و تورمی متوجه مردم شود.

نظر شما