شناسهٔ خبر: 142518 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل:

دنیا هرچه می‌کشد امروز از بی‌دینی و بی‌اعتقادی است/ از رشته زبان و ادبیات بلوچی برای تدریس در دانشگاه حمایت کنیم

حدادعادل/2 مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دنیا هرچه می‌کشد امروز از بی‌دینی و بی اعتقادی است، حکومت‌هایی که دین و خدا را کنار گذاشتند، جنگ افروزی می‌کنند بخاطر اینکه اسلحه بفروشند و اقتصاد آنها رونق بگیرد بدون اینکه بیندیشند چه کسانی با این سلاح‌ها کشته می‌شوند.

به گزارش «نماینده» ، هشتمین همایش خورشید ولایت با حضور حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علمای شیعه وسنی، معتمدان، خانواده معظم شهدا وآحاد مردم از نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در ایرانشهر آغاز به کار کرد.

غلامعلی حداد عادل در این همایش اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر سلطه جهانی ایستاده است، ملت ایران تنها ملتی هستند که سرنوشتشان را خودشان تعیین می‌کنند و خودشان برایشان تصمیم می‌گیرند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه استکبار جهانی برای ملت ایران دو برنامه از لحاظ اقتصادی و دیگری از لحاظ اعتقادی دارد، باید با اتحاد و همدلی مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

از رشته زبان و ادبیات بلوچی برای تدریس در دانشگاه حمایت کنیم

وی گفت: ۷ سال است که دبیرستان‌های فرهنگ و ادبیات فارسی را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم، ما در کنار آموزش و پرورش ایرانشهر و دلگان بوده و  به مسؤولان کمک خواهیم کرد.

حداد عادل گفت: مردان و زنانی تربیت خواهیم کرد تا چشم و چراغ منطقه خود باشند، تلاش می‌کنیم از رشته زبان و ادبیات بلوچی حمایت کنیم تا در دانشگاه‌ شما تدریس شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: هر زمان مقا معظم رهبری خاطرات دوران تبعید خود را تعریف می‌کنند، خنده بر لبان ایشان نقش می‌بندد چرا که خاطرات خوب و خوشی در کنار مردم ایرانشهر داشته‌اند.

وی افزود: رهبری که شما دلبسته آن هستید، با صلابت در مقابل قدرت‌های جهانی می‌ایستد و اخلاق و روحیاتشان نیز با چهل سال قبل که در کنار شما بوده هیچ فرقی نکرده است.

عادل ادامه داد: ارزش و جایگاه هر فرد به میزان حق طلبی اوست نه به میزان ثروت و مقام وی، و این پیام رهبری انقلاب است و شما مردم منطقه سیستان و بلوچستان به خوبی حق را شناخته‌اید و پای آن ایستاده‌اید.

باید خود را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خود!

مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: دنیا هرچه می‌کشد امروز از بی‌دینی و بی اعتقادی است، حکومت هایی که دین و خدا را کنار گذاشتند، جنگ افروزی می‌کنند بخاطر اینکه اسلحه بفروشند و اقتصاد آنها رونق بگیرد بدون اینکه تفکر کنند که چه کسانی با این سلاح‌ها کشته می‌شوند.

این مسؤول بیان کرد: باید خود را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خود، انقلاب اسلامی ایران برای تمامی ایرانیان دستاوردهای بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: ایرانشهر امروز با ایرانشهر چهل سال قبل به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های بسیاری کرده است.

حداد عادل با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به این استان و افتتاح فاز نخست طرح توسعه شهید بهشتی گفت: حتما آثار سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و در حال انجام در بندر چابهار به کل استان خواهد رسید.

نظر شما