شناسهٔ خبر: 142494 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نگاه ویژه دولت و مجلس در لایحه بودجه ۹۷ به کمیته امداد و بهزیستی

فتاح43 رئیس کمیته امداد(ره) با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ بیان داشت :خوشبختانه در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ، مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به کمیته امداد و بهزیستی شده است.

به گزارش «نماینده»، پرویز فتاح اظهار داشت: همه ما نسبت به جزیره هرمز مسئولیم و به مردم این جزیره مدیون هستیم  که به نظر می رسد تا کنون قصوری در این رابطه صورن گرفته است.

وی عنوان کرد: جزیره هرمز با این همه قداست و سابقه و وجود مردمانی خوب که برای انقلاب سنگ تمام گذاشتند حال روز خوشی ندارد.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: جزیره هرمز جمعیت آن چنانی ندارد که نتوانیم از عهده مشکلات آن بر نیایم، می توانیم با عزمی که صورت گرفته است اشتغال را در این جزیره توسعه دهیم. اکنون شاهد اراده ای برای توسعه این جزیره  از سوی استاندار هرمزگان و نمایندگان این استان و حتی در مرکز وجود دارد.

فتاح اظهار داشت: اکنون که همه نگاه ها به سوی مردم جزیره هرمز معطوف شده است نشان از یک عزم برای خارج نمودن این جزیره از بحران است

وی گفت : بنده قول داده بودم که  از نزدیک مشکلات این مردم را بررسی کنم  و کمیته امداد در راستای سیاست ها و نقشه راهی که  در استان  هرمزگان برای هرمز تعریف شده است عمل خواهیم کرد.

 رئیس کمیته امداد بیان داشت: اصلی ترین مشکل مردم این جزیره ایجاد اشتغال است که هر چه مردم این جزیره در آمدی داشته باشند چه از راه دریا و چه از طریق صنعت توریسم و گردشگری و مشاغل خانگی و آنچه برای ارتزاق این مردم است باید به آنها کمک کرد.

فتاح عنوان کرد: کمیته امداد امام در این راستا با جهت دهی تسهیلات بانکی، صندوق قرض الحسنه، مدیریت و کنترل این تسهیلات می تواند بخشی از این محرومیت ها را جبران و به در آمد خانواده ها کمک کند.

وی با اشاره به اختصاص هدیه ویژه به مددجویان در این جزیره  بیان داشت: با توجه به اینکه جمعیت مدد جویی این جزیره زیاد نیست بلکه ۲۶۰ خانوار  است. از سوی این نهاد برای هر خانوار یک سفر زیارتی عتبات عالیات به آنها اهدا، شد.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی ابراز داشت: حمایت از ایتام خانواده ای بی بضاعت در دستور کار این نهاد قرار گرفته که با جذب حامی این افراد را تحت تکفل خود داشته باشند.

فتاح بیان داشت: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی از بانک ها و صندوق قرض الحسنه با شرایط سهل تر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت ولی با توجه به بدهی های که از طریق مسکن مهر متوجه این مردم شده است، تقبل کردیم که صندوق قرض الحسنه امداد تسهیلات اشتغال زایی در اختیار آنها قرار دهد.

وی با ابراز امیدواری گفت: با مجموعه اقداماتی که از سوی دولت و دیگر نهادها با نقشه راهی که انجام شده است در آینده نزدیک شاهد توسعه یافتگی دلخواه مردم این جزیره خواهیم بود و باید زمینه شکوفایی این جزیره را فراهم خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: هرمز در سایه دو شهر بندر عباس و قشم  پنهان شده است که این مظلومیت این جزیره را می رساند. برای ساخت و بازسازی منازل مسکونی  برای ۴۰ واحد مسکونی مبلغ ۱۲میلیارد ریال تخصیص داده خواهد شد.

فتاح با ارشاره به جمعیت مددجویی در کل کشور اظهارداشت: در کل کشور یک میلیون و۶۰۰هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند. در سال گذشته  این جمعیت یک میلیون و ۷۴۰هزار خانوار بوده که ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده که بخش عمده آن بخاطر اشتغال بوده و برخی خروج طبیعی بوده.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ بیان داشت :خوشبختانه در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به کمیته امداد و بهزیستی شده است.

نظر شما