شناسهٔ خبر: 142471 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه همزمان با تولد یک سالگی منشور حقوق شهروندی مطرح کرد

گران کردن حامل‌های انرژی یعنی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی

آزادی خواه2 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: گران کردن حامل‌های انرژی یعنی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی، آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد حقوق شهروندی را اجرا کند باید جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیرد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، با اشاره به یک سالگی ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور که شب گذشته در خصوص حقوق شهروندی صحبت کرد، مهم‌ترین موضوع در حقوق شهروندی را از نگاه دولت موضوع اشتغال دانست.

وی افزود: دولت در ایجاد اشتغال نتوانسته است شرایط خوبی را مهیا کند چراکه مهم‌ترین مطالبه مردم نیز همین موضوع یعنی ایجاد اشتغال است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم حقوق شهروندی را در مقام شعار پیگیری کنیم یک موضوع را باید دنبال کرد و اگر در مقام شعور پیگیری لازم است، مسیر دیگری باید در این باب دنبال شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مقام شعور حقوق شهروندی را پیگیری کنیم، مهم‌ترین مسأله در بحث حقوق و مطالبات شهروندان، ایجاد اشتغال برای جوانان است که متاسفانه تاکنون رخ نداده و این موضوع یک نمره منفی برای دولت‌مردان محسوب می‌شود.

آزادیخواه با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که امروز جلوی راه جوانان است متاثر از همین کمبود اشتغال است، بیان داشت: امروز جوانان در بحث اشتغال با مشکلات جدی مواجه هستند، مجلس نیز قانون تسهیل ازدواج جوانان را تصویب کرد و امروز عملا کار به قوه قضائیه کشیده شده است چراکه دستگاه‌های اجرایی عزمی برای حل مشکلات ازدواج جوانان ندارند؛ این‌ها حقوق شهروندی است؟

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی یعنی اینکه صاحبان حساب‌ها در مؤسسات مالی و اعتباری به خاطر سیاسی بازی‌های برخی از مسؤولان بی‌لیاقت گرفتار سوء تدبیر نشوند، این‌ها را باید مدیریت کنیم که متاسفانه هیچ کدام حل نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در میدان مبارزه تفکر انقلابی، مهم‌ترین و شوم‌ترین پدیده قرن یعنی داعشی‌ها منکوب شدند و تفکر انقلابی رهبر معظم انقلاب  باعث شد امنیت و ثبات به منطقه برگردد اما آیا دولت محترم توانست با نظام دیپلماسی بعد از 4 سال  از دل برجام گشایش اقتصادی ایجاد کند؟ هرگز این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه امروز که در برهه تلفیق بودجه 97 قرار داریم حقوق شهروندی هم در این بودجه لحاظ نشده است، مطرح کرد: گران کردن حامل‌های انرژی یعنی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی.

آزادیخواه گفت: آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد حقوق شهروندی را در مقام عمل و شعور اجرا کند نباید تنها راه منابع بودجه را گران کردن حامل‌های انرژی بداند بلکه باید جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیرد و رانت را به حداقل  برساند.

وی افزود: آقای روحانی باید صاحبان فیش‌های نجومی، اختلاس‌ها  و پاداش‌های غیر معمول را کنترل کند که از دل آن‌ها خیلی مسائل بیرون می‌آید نه اینکه حامل‌های انرژی را گران کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که در بودجه 97 یارانه 31 میلیون نفر از جمعیت ایران اسلامی حذف خواهد شد که این را از رئیس‌جمهور انتظار نداشتیم، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی یعنی اگر بنا بر قطع یارانه است با تدبیر باشد نه اینکه یارانه 31 میلیون نفر از جمعیت کشور یک‌شبه و در یک برنامه حذف شود.

نظر شما