شناسهٔ خبر: 142417 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۵ میلیون بیکار در کشور داریم

کمالی دبیرکل حزب کار گفت: بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و ۴۰۰ هزار واحد صنعتی دچار مشکل است و خبرهایی خوبی در این زمینه نیست.

به گزارش «نماینده»، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای فردای کشور گفت: کمیته برنامه‌ریزی حزب مدتهاست فعالیت می‌کند و در زمینه‌های مختلف برنامه‌های خود را به دولت ارائه کرده است و اینکه آیا مورد توجه دولت قرار بگیرد یا خیر مسئله دیگری است.

کمالی با اشاره به زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی ارائه شده به دولت گفت: ما برای اینکه در سال ۲۰۵۰ به چه نقطه‌ای رسیده باشیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برنامه‌ریزی در حوزه‌هایی مانند امور کشاورزی و وضعیت آن، برق و تولید انرژی از این قبیل است.

دبیرکل حزب اسلامی افزود: اینکه ما فکر کنیم در آینده کجا خواهیم بود نکته مهمی است. در بخش اجتماعی هم تعامل خوب و سازنده و اعتمادساز ایجاد کرده‌ایم و تاکنون سعی کرده‌ایم وعده‌های دروغ ندهیم و به همین دلیل حزب ما در مسائل مختلف مورد اعتماد واقع شده است.

کمالی با بیان اینکه دنیای قبلی مشابه دنیای امروز ما نیست گفت: ما در حزب اسلامی کار بررسی‌هایی درباره دنیای صنعت انجام دادیم و باید پاسخ دهیم صنعت ما چه خواهد شد؟  طبق اعلام مراکز رسمی بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و ۴۰۰ هزار واحد صنعتی دچار مشکل است و خبرهایی خوبی در این زمینه نیست.

وی با اشاره به دنیای هوشمند و زندگی در آن تصریح کرد: ساختمانهای هوشمند جای خود را در زندگی امروز باز کرده‌اند در ایران هم این ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته اند. لباس‌هایی که در آینده تولید می‌شود کارایی‌شان به‌گونه‌ای خواهد بود که فرد را توانمند کنند. همین موبایل‌های که در دست دارید به قدری هوشمند خواهد شد که وضعیت بدن شما به تمامی مراکز درمانی در لحظه گزارش خواهند داد.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان این که صنعت خودرو در آینده دچار تحولات عظیمی می‌شود اظهار داشت: خودرویی که شما سوار می‌شوید فرق خواهد کرد. با دست‌اندرکاران خودرو بحث می‌کردیم که می‌گفتند خودرویی اختراع کرده‌اند که میزان انرژی مصرفی آن به شدت کاهش یافته، خودروهای که بدون مصرف انرژی کار می‌کنند.

کمالی تاکید کرد: نوع کشاورزی و مسئله آب در آینده شبیه امروز نخواهد بود. موضوع تولید انرژی کاملا متفاوت است. اینکه بنشینیم فکر کنیم که در آینده چه می شود موضوع مهمی است. ایرانی‌ها کم هوش نیستند از ۶ متخصص هوش مصنوعی ۳ نفر آن ها ایرانی هستند. ما باید برای فردا برنامه‌ریزی کنیم. اینکه بنشینیم فکر کنیم که در آینده چه می‌شود موضوع مهمی است. کمیته برنامه‌ریزی حزب، کار سنگینی را مدت‌ها شروع کرده است برنامه‌هایی تهیه و ارائه کردیم اینکه استفاده کردند یا نه مسئله دیگری است.

وی گفت: من ۱۲ سال وزیر بودم و کسی نمی‌گفت کمالی وعده بی‌خود داده چون اصلا وعده نمی‌دادم بلکه عمل می‌کردم و بعد در دولت گزارش می‌دادم. به همین دلیل است در بخش‌های مختلف حرف‌های ما را باور دارند.  

نظر شما