شناسهٔ خبر: 142390 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی مطرح کرد؛

عدم شفافیت و بروز تخلفات در وزارت رفاه زمینه ایجاد بحران اقتصادی در کشور

محمدرضا پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت وزارت رفاه و اخباری که از این وزارتخانه می‌آید بسیار نگران‌کننده است، عدم شفافیت و بروز تخلفات گسترده در مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ایجاد زمینه یک بحران اقتصادی در کشور است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۲ آذر ۹۶) گفت: اقدامات اخیری که آمریکایی‌ها صورت داده‌اند و خواب شومی که رئیس‌جمهور آمریکا در تعرض به بیت‌المقدس قبله نخست مسلمانان انشاءالله با تدابیر فرماندهان عزیز ما همچون سردار سلیمانی تعبیر نخواهد شد و به فضل الهی اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه نقش بر آب خواهد شد.  

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور خوشحالیم برنامه‌ریزی صورت گرفته تا در هفته‌های آینده به استان کرمان سفر کنیم که قبل از حضور شما لازم می‌دانم نکاتی را مطرح کنم.  

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از ۱۰ روز است که مردم کرمان درگیر موضوع زلزله هستند و نزدیک به ۸۶۲ پس‌لرزه در طول این ۱۰ روز در منطقه اتفاق افتاده است.  

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اخباری که ما داریم اعتبار عملیاتی برای کمک به مردم شهرستان‌های کرمان و راور فراهم نشده و عملیاتی نشده و از این جهت نگرانی جدی وجود دارد که امکان حمایت از اقدامات دولت در این بخش فراهم نشود.  

وی افزود: تسهیلات بانکی که امروز قرار است به مردم داده شود چه در روستا و چه در شهر پاسخگوی بازسازی نیست و در این بخش باید بازنگری جدی صورت گیرد.  

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت تلفن‌های همراه در زمان بحران زلزله در طی این چند روز وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای است. آقای رئیس‌جمهور ظاهرا اپراتورهای در کشور گوش به فرمان کسی نیستند و تنها اقداماتشان این است که بتوانند کسب درآمد کنند.  

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: وضعیت امکانات برای کمک به زلزله‌زدگان شامل چادر کانکس و سایر کمک‌هایی که باید انجام شود مناسب نیست و انبارهای هلال‌احمر در استان کرمان خالی است.  

وی افزود: ما براساس ماده  ۳۰ برنامه ششم توسعه قرار بود تا درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کنیم. امروز این بازنشستگان به دفاتر نمایندگان مراجعاتی را به صورت مستمر داشته‌اند و تا امروز هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.  

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوعات مربوط به وضعیت وزارت رفاه و اخباری که از این وزارتخانه می‌اید بسیار نگران‌کننده است عدم شفافیت و بروز تخلفات گسترده در مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ایجاد زمینه یک بحران اقتصادی در کشور است.  

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور اگر که برای وزارت رفاه تصمیم نگیرید نگرانی‌های جدی وجود دارد با ادبیات سیاسی نمی‌توان این وزارتخانه را اداره کرد.  

نظر شما