شناسهٔ خبر: 142387 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماجرای حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر از ثروتمندان به نفع کمیته امداد

فتاح رئیس کمیته امداد(ره) گفت: بر اساس حساب و کتاب‌های انجام شده حدود ۳۰ میلیون نفر در جامعه وجود دارد که باید یارانه‌شان قطع شود چرا که نیازی به آن ندارند.

به گزارش «نماینده»، سیدپرویز فتاح در رابطه با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به نفع کمیته امداد، گفت: این در حد یک پیشنهاد بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم به هدفمان که افزایش مستمری بود رسیدیم و همان میزان یا کمی بیشتر که در بودجه ۹۷ تقاضا داده‌ایم عمل شده است.

وی ادامه داد: این حذف یارانه ثروتمندان یک پیشنهاد اقتصادی بود که زمینه آن در مجلس و دولت وجود داشته و دولت نسبت به آن پیشقدم شد و این پیشنهاد را به مجلس داد، نظر مجلس هم نسبت به آن مثبت است و پیش‌بینی می‌شود این مصوبه عملیاتی شود.

رئیس کمیته امداد گفت: البته دولت این اختیار را دارد که این مصوبه را اجرایی کند و نیازی به لایحه و قانونی شدن آن وجود ندارد اما با آوردن آن در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به آن تأکید مجدد خواهد شد و آنچه مهم است اجرای مصوبه است.

فتاح تصریح کرد: دولت، مجلس و مردم باید بدانند که همه ‌آنهایی که در گذران زندگی به این یارانه احتیاج دارند این یارانه را می‌گیرند و به آنها پرداخت این مبلغ قطع نمی‌شود.

وی ادامه داد: بحث این است که باید ببینیم اگر این میزان مستمری پرداخت نشود زندگی چه کسانی دچار مشکل می‌شود. آنچه که از مصوبه و لایحه متوجه شده‌ایم بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم این یارانه را خواهند گرفت بنابراین آنهایی که کف جامعه بوده، روستایی، محروم یا بازنشسته هستند نگران نباشند چرا که یارانه آنها قطع نخواهد شد.

رئیس کمیته امداد  افزود: اما آنهایی که نیاز به این یارانه ندارند و یا این میزان تأثیری در زندگی‌شان هم نخواهد گذاشت قطع می‌شود و این پول به دولت برگردانده خواهد شد و در لایحه‌ای که به مجلس داده شده بازتوزیع می‌شود.

فتاح افزود: در این لایحه آمده که دولت بر تبصره ۱۴ تأکید کرده برای رفع فقر ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است و بخشی هم برای تداوم اجرای طرح تحول سلامت می‌خواهد بنابراین یارانه این سه دهک بالای جامعه به این امور اختصاص داده خواهد شد.

وی در مورد تعداد افرادی که در جامعه نیازی به دریافت یارانه ندارند، گفت: بر اساس حساب و کتاب‌های انجام شده حدود ۳۰ میلیون نفر در جامعه وجود دارد که باید یارانه‌شان قطع شود چرا که نیازی به آن ندارند.

نظر شما