شناسهٔ خبر: 142372 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مترو تنها راه‌حل ترافیک تهران است

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران ترافیک را یکی از مشکلات شهر تهران دانست و تاکید کرد: راه حل ترافیک مترو است و باید مصوبه ساخت ۲۵۶ ایستگاه مترو مدنظر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی شب گذشته در نشست اعضای شورای شهر تهران با استاندار تهران اظهار کرد: جذابیت تهران باعث شده مردم به تهران نقل مکان کنند و این باعث افزایش جمعیت شده است.

وی در ادامه به بررسی جمعیتی شهر و استان تهران پرداخت و درباره برخی خدمات تصریح کرد: ۸۰  درصد هزینه هایی که قبلا شهرداری در قبال امکانات ورزشی و ساخت اماکن ورزشی شهر هزینه کرده را باید دولت هزینه می‌کرد در حالی که فقط حدود ۲۰ درصد توسط دولت هزینه شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو باید جدی گرفته شود، توضیح داد: دولت به وظایف خود در خصوص مترو عمل نکرده است در حالی که یکسال از مصوبه کمک به مترو می‌گذرد اما هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است و اگر امروز به جای ۷ میلیون سفر با مترو دو میلیون و ۵۰۰  هزار سفر  انجام می‌شود به خاطر وظایفی است که دولت انجام نداده است.

هاشمی اظهار کرد: طبق نظرسنجی که صورت گرفته مشخص شد آلودگی هوا و ترافیک مشکل اساسی تهرانی‌ها است و باید به این مهم توجه شود.

وی تصریح کرد: مشکل ترافیک تهران در حال تبدیل به مشکل امنیتی است یعنی ترافیک تهران از داعش خطرناک تر است؛ راه حل‌های این مسئله نیز موجود است و باید به گسترش مترو توجه شود.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: الترناتیو ترافیک تهران مترو است و طبق مصوبه نیازمند  ۲۵۶ ایستگاه مترو و وجود ۴ خط در شهرهای اقماری هستیم.

هاشمی توضیح داد: ۲۰۰  کیلومتر مترو داریم و باید مترو را توسعه دهیم و تعداد ایستگاه‌های مترو باید به تعداد ذکر شده برسد.

 وی در ادامه خواستار توجه و هم اندیشی برای رسیدگی به بافتهای فرسوده شد و در این رابطه بر چاره اندیشی مسوولان تاکید کرد.

رییس شورای شهر تهران  با تاکید بر داشتن درامد پایدار در شهر تهران گفت: عوارض املاک و ساختمان سال‌هاست که تغییر نکرده است و این در حالی است که برای یک خانه لوکس تا حدود ۵ میلیون تومان شارژ ساختمان می‌گیرند اما برای عوارض شهرداری ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. وقتی هم که می‌خواهیم عوارض را ۲۰ درصد افزایش دهیم فرمانداری مخالفت می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: عوارض به قیمت ۱۰ سال قبل گرفته می‌شود و باید برای موضوعات مطرح شده چاره اندیشی کرد.

نظر شما