شناسهٔ خبر: 142350 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رنجبرزاده مطرح کرد؛

۱۵ بهمن؛ بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن مجلس

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: نمایندگان از روز یکشنبه ۱۵ بهمن در صحن علنی مجلس ابتدا کلیات بودجه را تصویب و پس از آن درآمدها و مصارف دولت را بررسی و در نهایت لایحه بودجه را تصویب می‌کنند.

به گزارش«نماینده»، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور روز یکشنبه (۱۹ آذر) لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس ارائه کرد، اظهار داشت: احتمالاً اواخر بهمن و یا اوایل اسفند بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷ در مجلس به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه پس از ارائه لایحه بودجه، نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۱۵ روز فرصت بررسی و ارائه پیشنهادات خود به هیئت رئیسه را دارند، افزود: کمیسیون تلفیق بودجه نیز ۱۵ روز فرصت دارند تا بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به هیئت رئیسه‌ جهت بررسی در صحن علنی پارلمان ارائه دهند که البته این پانزده روز با موافقت هیئت رئیسه قابل تمدید است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق آئین‌نامه داخلی مجلس روند بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق حداکثر ۴۵ روز به‌طول می‌انجامد، گفت: بر این اساس روز چهارشنبه (۴ بهمن) لایحه برای بررسی و تصویب در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

رنجبرزاده گفت: پس از این نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند لذا نمایندگان از روز یکشنبه ۱۵ بهمن در صحن علنی مجلس ابتدا کلیات بودجه را تصویب و پس از آن درآمدها و مصارف دولت را بررسی و در نهایت لایحه بودجه را تصویب می‌کنند.

نظر شما