شناسهٔ خبر: 142349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انگلیس در عمل و نه شعار، به برجام متعهد باشد

نقوی حسینی/1 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سابقه رفتار دولت انگلیس با ایران گفت: انگلیس باید در عمل و نه در شعار، به برجام متعهد باشد.

به گزارش «نماینده»، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران اظهار داشت: در این سفر نکات اساسی و مهمی از سوی مسئولین کشور مطرح شده و در واقع چالش هایی که باید در روابط میان ایران و انگلیس حل و فصل شود، بازگو شده است.

وی افزود: انگلستان یکی از کشورهای امضاکننده برجام است و نسبت به این توافق بین المللی تعهداتی دارد و با توجه به اینکه مناسبات ایران و انگلیس طی سال های گذشته دچار تلاطم هایی شده، انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که واقعیت های امنیتی منطقه غرب آسیا و نقش ایران در این مساله از طرف اروپایی ها به خوبی فهمیده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما نمی توانیم با خیالات زندگی کنیم؛ اینکه انگلستان از یک سو در حوزه های اطلاعاتی با گروههای تروریستی در منطقه همکاری کند و از سوی دیگر ادعای مبارزه با تروریسم را داشته باشد، یا به سیاست های مداخله گرانه در امور داخلی ایران ادامه دهد و اسم این رفتارها را «مناسبات سیاسی و دیپلماتیک» بگذارد، این رفتارها برای ما قابل قبول نیست.

نقوی حسینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و نشان داده است که خواهان مراودات سیاسی و اقتصادی سالم با همه کشورهای دنیا منهای کشور آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است و علاقه مند است مناسبات خود را تقویت کند، مشروط بر اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کشور انگلیس باید به سهم خود زمینه بهره برداری ایران از منافع برجام را فراهم کند و به تعهداتش پایبند باشد، اظهار داشت: انتظار این است که طرف های مقابل از جمله انگلستان به طور واقعی و نه شعاری، به تعهداتشان عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آینده مناسبات ایران و انگلیس و این نکته که آیا امیدی به حسن نیت انگلستان در ایفای تعهدات برجامی و رابطه درست با جمهوری اسلامی هست یا خیر، تصریح کرد: هر چند در فضای سیاست همه باید امیدوار باشیم، اما عملکرد گذشته انگلیس نشان داده که معمولا با آنچه صحبت می کنند، پایبند نیستند.

نظر شما