شناسهٔ خبر: 142335 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

در ملل چه می گذرد؟

جنجال مؤسسه های مالی اعتباری و کابوسی که این بنگاه های اقتصادی در کشور به راه انداختند گویی تمامی ندارد.

به گزارش «نماینده»، درباره ورشکستگی و سوء مدیریت این مؤسسه های مالی و عدم توانایی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران مطالب بسیاری منتشر شده و جامعه را در شوک فرو برده است، اما جسته گریخته اخباری هم درباره سوء استفاده های مالی در برخی از این مؤسسات به گوش می رسد هر چند برخی از آن ها از روش های نوظهوری برای این سوء استفاده های مالی بهره می برند.

یکی از این موسسات؛ مؤسسه مالی اعتباری ملل است که قبلا با نام عسکریه فعالیت می کرد و این روزها تبلیغات وسیع و خیره کننده ای را از در و دیوار شهر گرفته تا میدان های ورزشی و تیتراژ سریال ها و برنامه های مناسبتی صدا و سیما انجام می دهد، نمونه بارز یک سوء تدبیر و سوء استفاده از اعتماد مشتریان را از خود نشان داده است.

بنا به همین گزارش، باندی به سرپرستی معاون یکی از شعب این موسسه در شمال تهران و با همدستی یکی از تهیه کنندگان صداو سیما که هم اکنون بنا به دلایل نامعلوم از کشور متواری است؛ با زد و بند و ترفندهای خاص دست به اختلاس و برداشت بدون اطلاع از حساب مشتریان این مؤسسه زده و بعد از آن که مشتری متوجه این موضوع شد، مدعی می شوند اشتباه شده و می پذیرند که پول را هر چه زودتر برگردانند.

اما این پروسه ماه ها طول می کشد و مشتری همچنان دستش به جایی بند نیست. در عوض انواع و اقسام چک های بی محل و سند وکالتی بدون پشتوانه، در ازای مبلغ برداشت شده ارائه می شود.

چندین وکیل و واسطه هم در این بین وارد می شوند و مشتری را دوره می کنند و در این میان مدیریت مؤسسه متاسفانه توجه و دقت کافی به عواقب و پیامدهای این عمل را به خرج نداده است!

بنا به این گزارش، این فرد از آنجا که فرزند یکی از سهامداران این مؤسسه است، خود را پشت سر مقامات بالا و یا پدر و پدر همسرش پنهان کرده و آنها را واسطه می کند تا از مشتری برای برگشت این پول زمان بخرند.

تاکنون چندین نمونه از این سوء استفاده و اختلاس به حراست مؤسسه مذکور گزارش شده که به گفته آنها در حال پیگیری هستند. اما این که بتوانند کاری برای مشتریان انجام دهند یا نه هنوز چشم انداز مثبتی در مورد آن وجود ندارد.

در ضمن اسناد و مدارک مذبور نزد این رسانه محفوظ است.

منبع: صدای بانک

نظر شما