شناسهٔ خبر: 142330 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱۶ آذر امسال هیچ برنامه‌ای لغو نشد

وزارت کشور معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیچ برنامه‌ای را برای ۱۶ آذر منع نکرده بودیم و هیچ برنامه‌ای لغو نشد و اگر هم ‌شده باشد دلایل دیگری داشته است.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور امروز در نشست خبری درباره گزارش مراسم‌های سالروز ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: از دو هفته قبل برای هماهنگی برگزاری مراسم‌های ۱۶ آذر در وزارت کشور برگزار شد و هدف این بود این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس مصوباتی ابلاغ شد از جمله توجه به قانون با رویکرد عادلانه، عدم دخالت دستگاه‌های خارج از دانشگاه و واگذاری مسئولیت روز دانشجو به عهده دانشگاه‌ها بود. صفر تا صد این مراسم‌ها بر عهده دانشگاه‌ها بود.  

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در دانشگاهی خارج از تهران در روز دانشجو اظهار داشت:  این موضوع نوید خوبی برای برگزاری مناسبت‌های مختلف در سایر استانها بود که آنها را تشویق به مشارکت نیز می‌کند.  

جبارزاده با بیان اینکه امسال روز دانشجو به دلیل تعطیلات اخیر تبدیل به دهه شده بود و برخی مراسم‌ها هنوز هم ادامه دارد، تصریح کرد: ۷۳۸ مورد برنامه برای روز ‌دانشجو در سطح کشور برگزار شده و همچنین ۲۶۲ مورد برنامه نیز در صف مجوز است که ظرف امروز و فردا انجام خواهد گرفت این درحالی است در سال گذشته ۳۷۶ مورد در سطح کشور اجرا شده بود.  

در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در ممانعت از سخنرانی چهره‌های اصلاح‌طلب در واحدهای این دانشگاه گفت: این خبر به ما هم رسیده بود اما نماینده دانشگاه آزاد در جلسه‌ای که داشتیم این خبر را تکذیب و اعلام کردند چنین خبری نبوده، ضمن اینکه هیچ گزارشی مبنی بر تفکیک گرایش‌های سیاسی سخنرانان و مراسم‌های روز دانشجو نرسیده و اگر هم باشد ما بررسی می‌کنیم.  

جبارزاده خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای را ما منع نکرده بودیم و هیچ برنامه‌ای لغو نشد و اگر هم ‌شده باشد دلایل دیگری داشته است.  

وی درباره سرنوشت انتخاب استانداران در دولت دوازدهم‌ اظهار داشت: در چند استان حدود سه استان بنای تغییر داریم و پس از آن پرونده تغییرات بسته خواهد شد.  

نظر شما