شناسهٔ خبر: 142299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

تشکیل پرونده انضباطی برای دانشجویان خاطی دانشگاه آزاد نجف آباد

ابوالفضل ابوترابی/* عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تشکیل پرونده انضباطی برای دانشجویان خاطی دانشگاه آزاد نجف آباد خبر داد و گفت: درپایان مراسم روز دانشجو، سه دانشجو حرکاتی داشتند که با آنها برخورد انضباطی شده و پرونده آنها در دست بررسی است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حاشیه های مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: مراسم ۱۶ آذر روز دانشجو، در دانشگاه آزاد نجف آباد، امسال ۲ روز زودتر و در روز سه شنبه ۱۴ آذر برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم مسئولین و مقامات شهر نجف آباد از جمله امام جمعه شهر هم حضور داشت که سخنرانی کرد. همچنین از خانواده شهید حججی برای حضور در مراسم دعوت و از آنها تقدیر شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دانشگاه آزاد نجف ۲۳ هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: مراسم به خوبی برگزار شد و حضور دانشجویان هم در مراسم خوب و پررنگ بود. اما طبیعی است که در بین ۲۳ هزار دانشجو چند نفر باشند که شئونات اسلامی را رعایت نکنند.

ابوترابی افزود: بعد از پایان مراسم و در حالی که مسئولین در حال ترک سالن بودند، آهنگی پخش شد که برخی از دانشجویان متخلف همراه با این آهنگ، حرکات زشت انجام دادند.

وی تعداد دانشجویانی که چنین حرکاتی انجام دادند را سه نفر ذکر کرد و افزود: این دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی شدند و برای آنها پرونده انضباطی تشکیل شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: بعد از انجام این حرکات، رئیس دانشگاه به این موضوع ورود کرده و موضوع در دست بررسی است.

در پی وقایع دور از شان دانشجویان دانشگاه نجف آباد در روز دانشجو، علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به مهران مجلسی رئیس این دانشگاه، تاکید کرد که هنجارشکنی چند دانشجو دور از شأن دانشگاه بود.

در انتهای مراسم روز دانشجو که در سالن شهید چمران دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، چند نفر از دانشجویان با رفتار هنجارشکنانه، ارزش‌های دانشجویی را رعایت نکرده و حرکات ناشایستی از خود بروز دادند که مورد سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند در فضای مجازی قرار گرفت.

نظر شما