شناسهٔ خبر: 142295 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجمع تشخیص مصلحت

خداوند شرّ فتنه را از مردم یمن دور کرد

هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری زوال فتنه‌ای که در یمن به‌دست آمریکا و آل‌سعود در شرف ایجاد بود، گفت: خداوند شرّ فتنه را از مردم یمن و انصارالله دور کرد.

به گزارش «نماینده»، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (شنبه ۱۸ آذرماه) با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم نمودن اقدام رئیس جمهور جنجال‌طلب و جاهل آمریکا علیه قدس شریف گفت: قدس شریف، یکی از دو محل بسیار مقدس و مبارک اسلامی، یکی از دو قبله مسلمین و بعد از مسجدالحرام مورد تقدیس و احترام قرآن کریم است، به‌طوری که در مطلع سوره اسراء از مسجدالاقصی به مسجدی مبارک تعبیر شده است. حرکت خباثت‌آمیز ترامپ به‌منزله مقابله با اعتقادات اسلامی است که جهان اسلام را تحریک و مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را از این حرکت شوم نگران کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری ماهیت صهیونیستی اقدام اخیر ترامپ افزود: این حرکت نشان داد که ترامپ به‌دنبال حمایت مطلق از صهیونیسم جهانی و در پی آن است که سلطه‌جویی اسرائیل را در منطقه افزایش و مقبول جلوه دهد و این موضوع مهمی است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذاشت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با اشاره به حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها و اینکه تعبیر «اشدّ عداوتاً» در قرآن کریم درباره صهیونیست‌ها به‌کار رفته است، گفت: اکنون وقت آن است که ‌ملت‌های اسلامی، بیدار و روشن شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت پدیدآمده بر اثر اقدام رئیس جمهور آمریکا برای بیداری ملت‌های مسلمان و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی گفت: دلیل آن‌که امام راحل و رهبر معظم انقلاب، همواره بر ماهیت خصمانه آمریکا تأکید داشته و دارند، دشمنی این دولت با اصل اسلام و مبانی آن بوده و بحث مخالفت با مذهب شیعه نیست. عمده هزینه‌هایی نیز که جمهوری اسلامی طی قریب چهار دهه‌ گذشته متحمل شده است، ناشی از ایستادگی در مقابل رژیم غاصبی است که سرزمین‌های مسلمانان اهل سنت را اشغال کرده است.

وی افزود: این حقایق نشان می‌دهد که امام(ره) و رهبر انقلاب به‌دنبال حفظ اصل اسلام و مقابله با دشمنان مسلمانان بوده‌اند، اکنون فرصت آن است که حقیقت مواضع جمهوری اسلامی در ایستادگی و دفاع از اسلام، فلسطین، مسجدالاقصی و مقابله با شیطان بزرگی که با اصل اسلام عداوت دارد، به افکار عمومی مسلمانان و مردم جهان منتقل شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، طرح مجدد مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین مظلوم را در رسانه‌ها از جمله صداوسیما ضروری توصیف کرد و افزود: امروز، موسم مرور بیانات ارزنده امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است»، تا ماهیت آن برای جهانیان و ملت‌های مسلمان بیش از پیش مکشوف شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که اقدام ترامپ از سوی دولت‌ها تأیید نشده و بسیاری نیز آن را محکوم کرده‌اند، ادامه داد: آمریکا به‌رغم مواضع ملت‌ها و دولت‌های جهان به‌دنبال آن است که انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی تمام‌شده قلمداد کند و این رفتار، نقش و نفوذ صهیونیسم جهانی را در آمریکا آشکار کرده و نشان می‌دهد که آمریکا صهیونیستی‌تر از خود صهیونیست‌ها رفتار می‌کند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با بیان این مطلب که حقانیت شعارها و مواضع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان روزبه‌روز روشن‌تر می‌شود، افزود: اقدام اخیر آمریکا اهانت به مقدسات اسلامی و برای مسلمین که باید عهده‌دار اداره مساجد و اماکن مقدسه خود باشند، ناگوار است؛ اما در عین حال باعث انتفاضه‌ای جدید در منطقه شده و نتیجه را به‌نفع مسلمانان رقم خواهد زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری زوال فتنه‌ای که در یمن به‌دست آمریکا و آل‌سعود در شرف ایجاد بود، گفت: خداوند شرّ فتنه را از مردم یمن و انصارالله دور کرد و توطئه‌ای را که برای یمن تدارک دیده شده بود، ناکام گذاشت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، سپس به تلاش برای نفوذ پنهان آمریکا در عراق و اجرای نقشه‌های شوم جدید خود اشاره کرد و افزود: آمریکا به‌دنبال تحرکات مخفی و پنهان در عراق و حضور در مناطق مورد اختلاف است که نباید از کنار این مسئله گذشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهارات خود از خداوند متعال خواست، فتنه‌های آتی آمریکا در منطقه را نیز همچون فتنه‌های قبلی که توسط جبهه مقاومت از میان رفت، خنثی و برطرف سازد.

در ادامه این جلسه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور کنونی آمریکا را همراه‌ترین فرد با رژیم صهیونیستی در طول تاریخ ایالات متحده توصیف کرد و گفت: وقوع پدیده‌های ضداسلامی در منطقه، ناشی از تبانی آل‌سعود و رژیم صهیونیستی است و امروز مثلث آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی، نقشی را به‌عهده گرفته است که در جهت مقابله با وحدت اسلامی و ملت‌های مسلمان عمل می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، جرأت یافتن آمریکا در مقطع کنونی و مقابل جهان اسلام را قابل تأمل خواند و افزود: قیام مسلمانان علیه ترامپ و اقدامات وی برای توسعه رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه، جدّی و شگفتی‌ساز خواهد بود.

در ادامه جلسه، ضوابط انتخاب هیأت عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی، مواردی از سیاست‌های کلی و پیوست حکم رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما