شناسهٔ خبر: 142291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رضایت ۸۲ درصدی مردم روسیه از عملکرد پوتین

پوتین.jpg بیش از ۸۲ درصد از شهروندان روس از عملکرد "ولادیمیر پوتین" رضایت دارند و رئیس جمهوری روسیه همچنان در صدر فهرست سیاستمداران قابل اعتماد در روسیه جای دارد.

به گزارش «نماینده»، روزنامه «ایزوستیا» نوشت: بر اساس اطلاعاتی که مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه روز جمعه منتشر کرده، ۸۲،۴ درصد از شهروندان روس عملکرد "ولادیمیر پوتین" در سمت ریاست جمهوری ابراز رضایت کرده اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۴ درصد مردم روسیه نیز عملکرد نخست وزیر "دمیتری مدویدیف" و ۵۸ درصد نیز عملکرد کابینه وزراء را مثبت ارزیابی می کنند.

علاوه بر این، رئیس جمهوری روسیه همچنان در صدر فهرست سیاستمداران مورد اعتماد مردم روسیه قرار دارد. ۵۳ درصد از شهروندان به ولادیمیر پوتین اعتماد دارند و تنها ۳.۳ درصد از آنها به وی اعتماد ندارند.

مقام دوم و سوم در فهرست مقامات مورد اعتماد مردم در روسیه، متعلق به "سرگئی شایگو" وزیر دفاع با (۱۸ درصد) و سپس نخست وزیر مدویدیف (۱۶ درصد) است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده که میزان محبوبیت حزب «روسیه واحد» (حزب حاکم) در روسیه حدود ۵۲ درصد است. حزب لیبرال دموکراتیک روسیه، مورد حمایت ۱۰ درصد شهروندان، حزب کمونیست روسیه (۴.۹ درصد) و حزب «روسیه عادل» هم نزد ۵ درصد از مردم محبوبیت دارد.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۷ دسامبر الی ۳ نوامبر در ۸۰ منطقه مسکونی در سراسر فدراسیون روسیه صورت گرفت که هر روز ۶۰۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال مورد پرسش قرار گرفتند و نتیجه آن روز جمعه منتشر گردید.

برچسب‌ها:

نظر شما