شناسهٔ خبر: 142273 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالنور :

نمره خوبی به دولت در حوزه امنیت اقتصادی نمی‌دهیم

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با فشارهای اقتصادی و تنگ‌دستی مردم امنیت کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به تنگ‌دستی و معیشت سخت مردم اظهار کرد: مسائل اقتصادی کشور بر اساس تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب جز اولویت‌دار ترین مسائل کشور محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه مردم در سختی به سر می‌برند، افزود: حل مشکلات معیشتی برای مردمی که در همه عرصه‌ها و پیچ‌وخم‌های انقلاب در مقابل دشمنان ایستاده‌اند اصلی‌ترین تکلیف دولتمردان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن کاملاً هدف‌گذاری دقیقی در راستای ناامن کردن اقتصاد انجام داده، گفت: دشمن معتقد است باید با فشارهای اقتصادی جلوی رشد اقتصادی ایران را بگیرد تا بتوانند مردم را نسبت به‌نظام دلسرد کند.

عضو مجمع نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فشار اقتصادی دشمن بر ایران تهدید امنیتی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است مردم را از نظام بگیرد تا بتواند پروژه شومی که القای ناکارآمدی نظام است را پیش ببرد.

ذوالنور با بیان اینکه نمی‌توان نمره خوبی به دولت در حوزه امنیت اقتصادی داد، افزود: گزارش روحانی در رابطه با اقتصاد کشور بسیار مخدوش هست و من با دلایلی آن گزارش را نقد و رد می‌کنم.


نماینده مردم قم در خانه ملت با مخدوش خواندن آمار اشتغال روحانی، گفت: از زبان خود روحانی در ظرف یکی دو سال گذشته آمارهای متضادی شنیده‌شده که کاملاً متضاد با آماری بوده که در گزارش صدروزه اعلام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در پایان سال سوم ریاست جمهوری روحانی اعلام کرد که طی آن سه سال دو میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، در سال آخر ریاست جمهوری هم اعلام کردد که 700 هزار شغل ایجادشده است که مجموع اشتغال انجام‌شده در دولت یازدهم سه میلیون و 200 هزار شغل است.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای ارائه‌شده روحانی غیرواقعی است، افزود: روحانی در گزارش صدروزه اعلام کرد که در چهار سال گذشته به‌طور متوسط سالانه 650 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم که طی این چهار سال باید دو میلیون و 600 هزار شغل ایجاد شود، درحالی‌که آمار دولت روی گزارش یک هزار  و 200 شغل بود که بیانگر تفاوت 20 درصدی تفاوت آمار و سستی و غیرواقعی بودن آن را می‌رساند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر آمار اشتغال دولت درست هم باشد طبق گفته‌های دولت باید از هر یک‌صد هزار نفر در کشور، حدود سه هزار و 800 نفر شاغل باشند، تصریح کرد: در شهرستانی مثل قم که یک‌میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد طبق آمار دولت باید 42 هزار شغل ایجادشده باشد که من بارها به دولت اعلام کرده‌ام که لطف کنند تا آدرس‌های مشاغل ایجادشده در حوزه‌های انتخابیه خودم را حداقل ارائه نماید اما این کار تاکنون صورت نگرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما