شناسهٔ خبر: 142272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست فوری «کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین» در مجمع عمومی سازمان ملل

سازمان ملل «کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین» در مجمع عمومی سازمان ملل جلسه‌ای ویژه تشکیل داد و از دولت آمریکا خواست از تصمیمش علیه قدس صرف‌نظر کند.

به گزارش «نماینده»، «کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین» در مجمع عمومی سازمان ملل جلسه‌ای اضطراری برگزار کرد ، در این جلسه از تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شدیدا ابراز نگرانی شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معاً»، کمیته مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد اینگونه اقدامات، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت در این رابطه مانند قطعنامه‌های 476 (1980)، 478 (1980) و 2334 (2016) است علاوه اینکه نقض قطعنامه‌های مجمع عمومی از جمله قطعنامه 181 نیز می‌باشد.

کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین تصریح کرد : این تصمیم ها فقط اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر را تشویق می‌کند که به اقدامات غیرقانونی خود از جمله انضمام غیر قانونی قدس شرقی (به فلسطین اشغالی) را ادامه دهد و این اقدامات، پیامدها بلندمدت در خاورمیانه و تمام جهان خواهد داشت.

کمیته مذکور از آمریکا خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کند و در ادامه از همه خواست در راستای به سرانجام رسیدن راه‌حل دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 و شناسایی قدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطین تلاش کنند.

نظر شما