شناسهٔ خبر: 142265 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مدیر اجرایی فولکس واگن به ۷ سال حبس محکوم شد

فولکس واگن مدیر اجرایی فولکس واگن به ۸۴ ماه حبس و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار در ماجرای آلایندگی خودروهای این شرکت محکوم شد.

به گزارش «نماینده»، سرانجام دادگاه آمریکا «اولیور اشمیت» مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن را در ماجرای دستکاری نرم افزار تشخیص میزان آلایندگی خودروهای این کمپانی آلمانی گناهکار اعلام کرد و او را به ۸۴ ماه معادل ۷ سال زندان محکوم کرد.

البته وی در ماه اوت هم از سوی مقامات قضایی آمریکا به دلیل تبانی برای کلاهبرداری در بازار خودرو این کشور و نیز نقض قانون هوای پاک آمریکا مجرم شناخته شده بود.

«اشمیت» از سوی دادگاهی در ایالات متحده به حداکثر ۷ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۴۰۰ هزار دلاری به دلیل آگاهی از استاندارد نبودن میزان آلایندگی تولیدات فولکس واگن با معیارهای آمریکا محکوم شده است.

پرونده رسوایی آلایندگی فولکس واگن به اعتبار این شرکت معروف آلمانی لطمه وارد کرده است؛ ضمن اینکه به جریان افتادن این پرونده ۳۰ میلیارد دلار برای این کمپانی هزینه داشته است و پیش از این مقامات فولکس واگن نسبت به پرداخت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار جریمه و بازگرداندن میلیاردها دلار وجه به مشتریانی که این خودروها را خریداری کرده، موافقت کرده اند.

مدیر اجرایی فولکس واگن در دادگاه گفت: فقط خود را سرزنش می کنم و می پذیرم که سعی می کردم تا این تقلب را مخفی نگه دارم. وی پس از اعلام نهایی رای دادگاه گفت: از سوی مدیر خود دستور گرفته بود که در رابطه با این پرونده دروغ بگوید و از دادگاه درخواست کرد تا مجازات او را به ۴۰ ماه کاهش دهد.

نظر شما