شناسهٔ خبر: 142255 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

بررسی «انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی» در کمیسیون امنیت ملی/ اتحادیه عرب مجمع بی‌خاصیتی است

جمالی2 عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: اتحادیه عرب مجمع بی خاصیتی است و هیچ گاه نتوانسته روی آرمان‌های عربی و اسلامی باستد، بنابراین تنها جایی که می‌ماند نفوذ معنوی جمهوی اسلامی است.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا  با اشاره به تصمیم رئیس جمهور سبک‌مغز آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس، گفت: این حرکت، حلقه‌ای از مجموعه اقدامات استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای آنها برای به فراموشی رساندن آرمان‌های مردم فلسطین، پی ریزی شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی چند موضوع را در قبال وضعیت جدید پایتخت رژیم صهیونیستی دنبال می کند، افزود: موضوع معدوم سازی آورگان فلسطینی و از بین بردن نسل جدید آنها و همچنین یهودی سازی مناطق فلسطینی از جمله موارد حائز اهمیت است.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تاکید کرد: البته به موازات این اقدامات، استکبار جهانی خارج کردن دولت‌های قدرتمند عربی از صحنه مباره در کمپ دیوید را در دستور کار خود قرار داد که پیرامون آن ابتدا مصر را از ان جدا کرد و پس از آن اردن را به پیمان رژیم صهیونیستی کشاند و بعد از آن به دنبال تخریب سوریه بود.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد طلایی ترین موقعیت با وجود ترامپ، نتانیاهو و محمدبن سلمان که مثلث افراطی و شومی هستند ایجاد شده است، الخصوص باید گفت که محمد بن سلمان جوان بوده و اصلا مسائل فلسطین را به یاد نمی‌آورد لذا تحت این شرایط بن سلمان حتی محمود عباس را هم تحت فشار قرار داده است که البته باید گفت محمود عباس هم به نوعی مهره آمریکایی قلمداد می‌شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به نحوی است که عربستان به حماس فشار می‌آورد که از قدس چشم پوشی کند و یک شهر دیگر را به عنوان پایتخت خود بنامد لذا حتی این افراد برای صحرای سینا هم نقشه دارند و قصد دارند در اقدامی آوارگان را به آنجا منتقل کرده و چند شهر به آنها بدهند تا اینکه قضیه را تمام کنند.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به انفعال اتحادیه عرب در این شرایط، گفت: اتحادیه عرب مجمع بی خاصیتی است و هیچ گاه نتوانسته روی آرمان‌های عربی و اسلامی باستد، بنابراین تنها جایی که می‌ماند نفوذ معنوی جمهوی اسلامی است و ما هیچ امیدی به دولت‌های سر سپرده نداریم و بلکه خود آنها در این زمینه به نوعی عاملیت دارند.

جمالی نوبندگانی در پایان گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعا هفته آینده موضوع تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نظر شما