شناسهٔ خبر: 142250 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش بروجردی به اقدام ترامپ

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس شریف واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده»، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: به‌طور قطع موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این اقدام اخیر ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مشخص است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اقدام دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس شریف نقض آشکار تمامی قواعد بین‌المللی است، اظهار داشت: حداقل انتظار ما از مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد این است که با اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برخورد قاطع داشته باشند و جلوی تجاوزگری‌های آنها را بیش از این بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و تعیین پایتخت برای آن به مرکزیت بیت‌المقدس را موجب ناامنی بیشتر در منطقه دانست و افزود: سؤالی که در اذهان افکار عمومی ایجاد می‌شود، این است که مردم آمریکا با چه تدبیری ترامپ را برای ریاست‌جمهوری کشورشان انتخاب کرده‌اند؟؛ او حتی هنوز حداقل‌های قواعد بین‌المللی و منطقه‌ای نیز آشنا نیست، چطور می‌خواهد امنیت در منطقه ایجاد کند!؟

بروجردی تصریح کرد: ما اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس شریف را محکوم می‌کنیم و آن را دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای منطقه می‌دانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه برای کشورها و به‌خصوص فلسطینیان قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همواره به بهانه برقراری صلح در منطقه اقدامات مداخله‌جویانه داشته‌اند، اما در نهایت به آشوب بیشتر منجر شده و مسیر را از روش‌های دیپلماتیک تغییر داده و آن را به سمت جنگ و خونریزی‌های بیشتر سوق داده که این تصمیم اخیر ترامپ نیز در نهایت به همین مسئله ختم خواهد شد که نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری با آن برخورد کنند.

نظر شما