شناسهٔ خبر: 142170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نتانیاهو: فرصت ایجاد شده به‌ واسطه اقدامات ضدبرجام ترامپ را باید غنیمت دانست

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دولت آمریکا با عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام فرصتی را فراهم کرده که باید آن را غنیمت دانست.

به گزارش «نماینده»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی ویدئویی به اجلاس سالانه موسسه «سابان» در رابطه با توافق هسته‌ای ایران گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ فرصتی را برای رفع کاستی‌های شدید برجام فراهم آورده است. من از شما در جامعه سیاست‌گذاری می‌خواهم که به تصمیم‌سازان در پایتخت‌های اروپا و همچنین کنگره آمریکا کمک کنید تا نهایت استفاده را از این فرصت ایجاد شده ببرند.»

بنا بر این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار کرد و گفت:‌«ما نباید به رژیمی که مصرانه کمر به نابودی دولت یهودی بسته اجازه دهیم به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. ما اجازه نخواهیم داد که این رژیم حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کند؛ تلاشی که به نظر می‌رسد با هدف نابودی ما آغاز شده است».

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ضمن ابراز خوشبینی به ایجاد روابطی صلح‌آمیز میان اسرائیل و همسایگان این رژیم، در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: «رژیم ایران سرانجام روزی سرنگون خواهد شد و مادران و پدران ایرانی در خیابان‌ها شادمانی خواهند کرد...اسرائیل برای احیای روابط و شراکتی بزرگ پیش‌قدم خواهد شد و به همین دلیل است که من اینقدر درباره آینده خوشبین هستم».

وی در این پیام ویدئویی همچنین ایران را به نازی‌های آلمان تشبیه کرد و گفت ایران «عزمی بی‌رحمانه به کشتار یهودیان دارد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «من مکررا در مورد ایران صحبت می‌کنم، چون تاریخ را خوانده‌ام.»

نظر شما