شناسهٔ خبر: 142153 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در دوران رشد بدون اشتغال هستیم

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: در سال های اخیر با روند خوبی در بحث رشد اقتصادی مواجهیم اما در دوران رشد بدون اشتغال هستیم که البته این موضوع پدیده ای جهانی است.

به گزارش«نماینده»، علی ربیعی مهمترین برنامه کاریش در سال ۹۷ را کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال خواند و افزود: توزیع پول شغل ایجاد نمی کند.

وی در یک گفت‌و گوی تلویزیونی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با روند خوبی در بحث رشد اقتصادی مواجهیم اما در دوران رشد بدون اشتغال هستیم که البته این موضوع پدیده ای جهانی است.

ربیعی افزود: ما در روستاها اقدامات آزمایشی را برای افزایش اشتغال انجام داده ایم و هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در سال به شغل دسترسی پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات مولد از ۴۶ درصد به ۶۰ درصد رسیده است، گفت: ما در بخش کشاورزی شاهد افزایش نبوده ایم اما بخش خدمات می تواند موجب ایجاد اشتغال هر چه بیشتر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر لزوم کسب مهارت در میان ایرانیان تاکید کرد و افزود: هر قشری از جامعه باید مهارتی کسب کند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارتخانه متبوعش در بحث حذف قراردادهای موقت گفت: ما در برابر قراردادهای سفید امضا به شدت ایستادیم اما در بحث قراردادهای موقت نیازمند اصلاح هستیم و برخی از قوانین و بخشنامه ها به گونه ای سوءاستفاده می کنند که حاصل آن انعقاد قراردادهای موقت شده است که امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد.

نظر شما