شناسهٔ خبر: 142102 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در کنگره حزب همبستگی تاکید شد

کواکبیان: فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود

کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری صبح امروز در دومین کنگره حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اظهار داشت: نظریه پردازان به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه پیشرفت کشورها توسعه متوازن است , مشارکت مردم در اداره حکومت یکی از مبانی مهم توسعه سیاسی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری شایسته‌سالاری برای اداره حکومت یکی دیگر از نکات مهم در توسعه سیاسی دانست و افزود: پاسخگو کردن مسئولان بعد دیگری از توسعه سیاسی است، مشارکت سیاسی مردم در کشور، یکی از کار ویژه‌های احزاب است، اما نباید اینگونه باشد که احزاب فصلی باشند و فقط زمان انتخابات تنور را گرم کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس تربیت و آموزش کادر سیاسی را یکی از وظایف مهم احزاب بیان و تصریح کرد: حزب به معنای دولت سایه است که دولت و مسئولان را رصد می‌کند.

کواکبیان گفت: دولت سایه باید بتواند امکان جا به جایی مسئولان را فراهم کند و چرخش نخبگان صورت گیرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه احزاب باید رسانه‌های قوی داشته و مواظب عملکردها باشند، اظهار کرد: اگر ما حزب را جدی نگیریم و به آن میدان فعالیت ندهیم، رسیدن به توسعه سیاسی شوخی بیش نیست.

وی با تاکید بر اینکه احزاب در کشور حال خوشی ندارند، به ضرورت اصلاحاتی در قانون فعالیت احزاب و تشکل اشاره کرد و ادامه داد: در مجلس اصلاح قانون احزاب را به جد دنبال می‌کنیم. متاسفانه براساس این قانون منتخبان احزاب در کمیسیون ماده 10 تماشاچی هستند و حق رای ندارند.

کواکبیان بیان کرد: ما اصلاح طلبان هم در بحث حزب مشکل داریم و اگر توسعه سیاسی را قبول داریم باید متناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتقاد کرد و گفت: اگر ما می‌گوییم که فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود به دلیل این است که در آنجا افراد تصمیم می‌گیرند و احزاب نقشی ندارند. شورای عالی حتی رئیس دوره‌ای هم ندارد بلکه رئیسش دائمی است.

وی همچنین از رونمایی طرح پارسا در کنگره حزب مردم سالاری خبر داد.

نظر شما