شناسهٔ خبر: 142083 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهردار برای انتصاب جوانان به ما وعده داد/کار کردن نجفی با جوانان دشوار است

شهرداری تهران عضو شورای شهر تهران گفت: در خصوص بکارگیری جوانان و زنان با شهردار تهران مذاکراتی شده و این وعده را گرفته‌ایم که در انتصابات بعدی بتوانیم از جوانان و زنان بهره بگیریم و این حق برای آنها رعایت شود.

به گزارش «نماینده» حجت نظری گفت: بابت اینکه شهردار تهران در انتصابات اخیر خود از جوانان بهره‌ای نبرده است، نقد وارد است، چرا که شهرداری تاکنون کمتر به این موضوع پرداخته است.  

وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که در خصوص به کارگیری جوانان و زنان  با شهردار تهران انجام شده، این وعده را گرفته‌ایم که در انتصابات بعدی و در سطوح مدیریتی دیگر بتوانیم از جوانان و زنان بهره بگیریم و این حق برای آنها رعایت شود.  

عضو شورای شهر تهران گفت: بسیاری از سطوح هنوز تغییری نکرده، سازمان‌ها، شرکت‌ها و برخی مناطق و نواحی در شهرداری تهران بدون تغییر باقی مانده که می‌تواند شهردار تهران در این انتصابات باقی‌مانده از جوانان و زنان استفاده کند.  

وی در پاسخ به اینکه صحبت از به کارگیری جوانان و زنان در شهرداری فقط در زمان انتخاب شهردار انجام شده و اقدام مؤثری تاکنون صورت نگرفته، گفت: این خیلی طبیعی است کسانی که در دوره‌ای از زندگی فعالیتی داشته‌اند و در دوره‌ای با هم کار کرده، نوع فعالیت همدیگر را بهتر می‌شناسند، سلیقه‌شان به هم نزدیک بوده و حرف همدیگر را بهتر می‌فهمند، کار کردن با نسل‌های بعدی برایشان دشوار است و این به نظرم عجیب نیست.  

نظری گفت: زمانی که بنده به آقای نجفی پیشنهاد دادم که از جوانان به عنوان معاونان خود استفاده کند، دلیلم این بود که این معاونان جوان از گروه سنی جوانان در زیرمجموعه خود استفاده می‌کند در نتیجه ترکیب مدیران جوانتر خواهد شد، اما به هر ترتیب اتفاقی که به دنبالش بودیم نیفتاده و امیدواریم در آینده، شهردار تهران به وعده‌هایی که داده عمل کند.  

به گزارش فارس، اخیراً گزارشی از سوی شهرداری منتشر و در آن اعلام شد در مجموعه‌ شهرداری با بیش از ۶۳ هزار کارمند، تنها نام ۹ هزار کارمند زن به چشم می‌خورد و سهم زنان در همین سازمان عریض و طویل، در پست‌های معاونت سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه تقریبا صفر درصد است(فقط ۳پست سازمانی به زنان داده شده است) و ۳۰ درصد پست های مدیریتی در اختیار جوانان ۳۰ تا ۴۰ سال قرار گرفته است.

نظر شما