شناسهٔ خبر: 142073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جلسه ترامپ در کنار صندلی‌های خالی در کاخ سفید

ترامپ عدم شرکت رهبران دموکرات در جلسه با رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید باعث خشم وی شد.

به گزارش «نماینده»، پس از آنکه  سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی دموکرات از شرکت در جلسه کاخ سفید با هدف ممانعت از تعطیلی دولت امتناع کردند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دموکراتها تنها شعار داده و در عمل کاری انجام نمی‌دهند.

ترامپ پس از پایان روز کاری در واشنگتن گفت که به نظرش کاخ سفید قادر به توافق با شومر و پلوسی، رهبران حزب دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان برای ممانعت از تعطیلی دولت پس از ۸ دسامبر نبوده است.

شومر و پلوسی در بیانیه‌ای مشترک به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داده و اعلام کردند: به جای شرکت در یک جلسه نمایشی، ما معتقدیم بهترین راه برای پیشبرد کار ادامه مذاکرات با همتایان جمهوریخواه در کنگره است.

با این حال رایان و مک کانل که همچنان در جلسه حضور داشتند از این تصمیم همتایان دموکرات خود چندان استقبال نکردند. رایان از عدم شرکت پلوسی و شومر در جلسه با ترامپ ابراز ناراحتی کرد. مک کانل نیز گفت که تا کنون به یاد نداشته هیچ مقام آمریکایی چنین دعوتی در کاخ سفید را رد کرده باشد.

ترامپ پس از عدم شرکت دو رهبر دموکرات در این جلسه گفت که در صورت تعطیلی هفته آینده دولت مسئولیت این اتفاق بر عهده دموکراتهاست.

نانسی پلوسی نیز در پاسخ به این صحبت ترامپ در توییتی گفت: ترامپ اکنون می‌داند که توهین های کلامی‌اش دیگر تحمل نخواهد شد. تصویر او در کنار صندلی‌های خالی نشان داد که او بیشتر از توجه به نیازهای مردم آمریکا به جلب توجه علاقه دارد.

تصمیم پلوسی و شومر باعث تشدید تنش موجود میان رئیس جمهوری آمریکا و دموکرات‌ها در این کشور شده است.

نظر شما