شناسهٔ خبر: 141984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

تسریع در پرداخت پول به حساب زلزله زدگان جهت آغاز عملیات ساخت و ساز

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت از تصدی گری در ساخت خانه های زلزله زدگان خودداری کند، گفت: دولت باید مبالغی را بصورت علی الحساب و تنخواه به حساب آسیب دیدگان واریز کند تا عملیات ساخت به سرعت آغاز شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  زلزله در استان کرمانشان و تخریب تعداد زیادی از منازل مردم گفت: باتوجه به ضرورت حل وفصل مشکل زلزله زدگان بنظرمی رسد دولت باید از تصدی گری در ساخت خانه های زلزله زدگان جدا خودداری کند.

وی افزود: حضور گروه های امدادی در روزهای ابتدایی پس از زلزله ضروری است اما طولانی شدن حضور آنان با وجود نیت پاک و خیر امدادگران داوطلب مانع به جریان افتادن زندگی واقعی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: ادامه حضور نیروهای مامور اداری از سایر استانها بسیار پرهزینه و خلاف عقل است و باید به مدیریت محلی در منطقه احترام گذاشت و آنرا به رسمیت شناخت.

حاجی دلیگانی گفت: روند اداری و کاغذبازی پرداخت خسارت، کمک بلاعوض و وام ساخت منازل باید به حداقل ممکن برسد و باید برای دستگاه دولتی در این زمینه ضرب الاجل گذاشت.

وی افزود:  در فاصله زمانی بررسی کارشناسی باید مبالغی را بصورت علی الحساب و تنخواه به حساب آسیب دیدگان واریز کرد تا عملیات ساخت به سرعت آغاز شود. این تنخواه می تواند با ضمانت از طریق یارانه، چک و سفته باشد تا در صورتی که پرداخت قطعی توسط کارشناسان تایید نشد مبالغ علی الحساب پس گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضاف کرد: وقتی پول ازطریق حساب یارانه سرپرست خانواده واریز شد، بخش خصوص اعم از مصالح فروش و ... ونیروی انسانی کاربلد باشتاب در منطقه زلزله زده مسقر وخدمات می دهند.

حاجی دلیگانی گفت: ساخت یک اتاقک کوچک برای اسکان موقت توسط خود مردم با بلوک سیمانی ٢٤ساعت زمان می برد و در کنار آن هم کار ساخت ساختمان دایم خود را شروع می کند.

نظر شما