شناسهٔ خبر: 141932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا قصد دارد پس از شکست داعش در سوریه بماند

کاخ سفید مقام های آمریکایی در مصاحبه با یک شبکه خبری محلی در این کشور، از تصمیم واشنگتن برای ادامه ابقای نیروهای نظامی آمریکایی در خاک سوریه پس از شکست داعش خبر دادند.

به گزارش «نماینده»، برخی از مقام های آمریکایی در گفتگو با یک روزنامه محلی در این کشور، از تصمیم دولت آمریکا برای ماندن در خاک سوریه حتی پس از شکست داعش در این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن داعش به روزهای پایانی عمر خود در سوریه، مقام های آمریکایی به شدت از آینده حضور نیروهای نظامی خود در خاک این کشور نگران بوده و برای ادامه فعالیت خود در سوریه به شدت تلاش می کنند.

در حالیکه «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته از عدم عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه تا زمان دست یافتن به یک راه حل سیاسی از طریق مجاری دیپلماتیک تاکید کرد، اکنون مقام های این کشور می گویند ادامه حضور آمریکا در خاک سوریه برای حفظ ثبات در این کشور تحت فرماندهی دولت های محلی مفید است.

به نوشته اسپوتنیک، با نزدیک شدن زمان برگزاری هشتمین دور از مذاکرات صلح سوریه که قرار است در تاریخ ۲۸ نوامبر در ژنو انجام شود، دولت آمریکا همچنان از نیروهای کرد جدایی طلب در این کشور که ماه گذشته کمک شایانی به فرار تروریستهای داعش از استان تحت محاصره رقه در سوریه کردند، ادامه می دهد.

نظر شما