شناسهٔ خبر: 141927 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وحدت، همسویی و هم افزایی جبهه مقاومت، سقوط داعش را رقم زد

بطحایی43 وزیرآموزش و پرورش درجمع فرماندهان بسیجی حوزه ستادی گفت: وحدت، همسویی، یکدلی و هم افزایی جبهه مقاومت، سقوط داعش را درپی داشت و ادامه این وحدت مانع ظهور داعشی دیگر می شود.

به گزارش «نماینده»، عصر روز گذشته، سید محمد بطحایی در نشست فرماندهان پایگاه های بیست گانه مرکز بسیج در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی، یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز و امام راحل را گرامی داشت واظهارکرد: تقارن هفته بسیج با حلول ماه ربیع الاول و سقوط داعش را گرامی می داریم و امیدواریم جهان اسلام دیگر شاهد ظهور و بروز نحله های خطرناکی چون داعش نباشد.

وی افزود: پیروزی جبهه مقاومت تنها، پیروزی ایران، اسلام و جهان تشیع نبود بلکه پیروزی بشریت بر شجره ملعونه بود و این پیروزی خدمتی بزرگ به تمام دنیا به حساب می آید.

بطحایی ادامه داد: داعش امروز از بین رفت اما همه کسانی که درحوزه علوم تربیتی کار کرده اند نمی توانند مطمئن باشند که داعشی دیگر با ظاهری متفاوت ظهور و بروز پیدا نکند.

وی تصریح کرد: وحدت مهم ترین عامل پیروزی جبهه مقاومت بر داعش بود زیرا گروه های مختلفی با انسجام و یکدلی، اختلافات را کنار گذاشتند و تنها به پیروزی و غلبه براین نحله خطرناک اندیشیدند.

وزیر آموزش و پرورش، وحدت، هم سویی و هم گرایی را باعث هم افزایی دانست و گفت: با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستیم و هجمه های فراوانی را از سوی کشورهای مختلف حتی از جانب برخی از کشورها که موجودیت شان را مدیون ایران هستند شاهد هستیم پس در چنین شرایطی باید به هدف مشترک نگاه کرد و منافع فردی را نادیده گرفت و چشم اندازمان تنها تعالی نظام اسلامی باشد  زیرا رستگاری  بشریت در اعتلای اسلام است.

وی عنوان کرد: جنایات داعش ریشه در افکار و باورهای برخی انسان ها دارد که تیشه بر ریشه فطرت مردم می زنند و تنها وحدت همه دلسوزان است که می تواند از تشکیل داعش دیگری جلوگیری کند.

وی ادامه داد: تحلیل های زیادی در خصوص چرایی ظهور داعش صورت گرفته است اما آنچه در همه تحلیل‌ها مشترک است عدم تربیت صحیح جوانان و نوجوانان براساس آموزه های دینی است که باعث شد بسیاری ازافراد جذب گروهک داعش شوند.

وی افزود: کسانی جذب داعش و مرتکب جنایت شدند که در قلب اروپا در رفاه زندگی می کردند بنابراین از این منظر مسئولیت دست اندرکاران نظام های تعلیم و تربیت بسیار سنگین است.

بطحایی گفت: خوشبختانه آمار افرادی که از ایران به داعش پیوستند انگشت شمار و و بسیارمحدود است اما یک نفر هم زیاد است و نباید چنین اتفاقی بیفتد، بنابراین از این منظر تحول در عرصه نظام تعلیم و تربیت امری اجتناب ناپذیر است که باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: اگر سخن از تحول در برنامه های درسی می شود مقصود نفی تلاش های گذشتگان نیست بلکه استراتژی آینده ایجاب می کند تحول دائما و با سرعت و همزمان با تحولات دنیا انجام شود.

وی گفت: یکی از مهم ترین خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند آسیب های اجتماعی است چنانکه رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان، آسیب های اجتماعی را بزرگترین دشمن امروز جامعه دانستند و این امر بار مسئولیت متولیان نظام تعلیم و تربیت را بیش از پیش سنگین می کند.

بطحایی خاطرنشان کرد: فضای مجازی درعین حالی که فرصت ارزشمندی است یک تهدید بزرگ نیز هست پس باید با روش های مناسب جامعه مخاطبین را با آسیب های اجتماعی و عواقب آن در علم و شخصیت آنها آشنا کنیم؛ بنابراین باید آموزش ها را به تدریج تغییر دهیم.

وی تحول در نظام تعلیم و تربیت را برای جامعه فردا، اجتناب ناپذیر برشمرد و افزود: براساس سیاست های دولت و سند تحول بنیادین باید در مسیر تحول حرکت کنیم.        

نظر شما