شناسهٔ خبر: 141879 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کانکس و وسایل گرمایشی مهم‌ترین ملزومات موردنیاز زلزله‌زدگان است

زلزله کرمانشاه عضو شورای شهر تهران گفت: کانکس‌های ۶ متر مربعی بیشترین کاربرد را در این مرحله در مناطق زلزله‌زده خواهند داشت و پیشنهاد می‌شود کمپینی با نام کانکس راه‌اندازی شود و مردم به صورت اشتراکی اقدام به تهیه آن و در نهایت ارسال به مناطق زلزله‌زده کنند.

به گزارش «نماینده» شهربانو امانی در جریان بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ۲۹ آبان‌ماه سالروز امضای حقوق کودکان که این روز را به ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون کودک در دنیا و بویژه کودکان ایرانی و کرمانشاهی تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: طی بازدیدی که از مناطق زلزله زده در هفته گذشته توسط تعدادی از اعضای شورای شهر داشتیم شاهد حماسه همدلی از سوی هموطنان بودیم به طوری که محموله‌های بسیاری شامل مواد غذایی، بهداشتی و ... به این استان و مناطق زلزه‌زده  ارسال شده بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون نوبت اسکان موقت این عزیزان است، کانکس و وسایل گرمایشی مهمترین ملزومات این بخش از حل بحران است و سرمای هوا اکنون مهمترین مناطق زلزله‌زده بویژه در روستاها است.

وی افزود: کانکس‌های ۶ متر مربعی بیشترین کاربرد را در این مرحله خواهند داشت و متوسط قیمت این کانکس‌ها حدود ۲ میلیون تومان است.  

امانی گفت: اگر کمپینی به نام کانکس آغاز شود و مردم به صورت اشتراکی اقدام به تهیه آن کنند و به مناطق زلزله‌زده و به خصوص روستاها بفرستند، بار بزرگی از دشواری مردم در روزهای سرد پیش رو کم می‌شود.  

وی در پایان گفت: البته شهرداری تهران، هلال احمر، دولت و ارتش و سپاه تلاش‌های شایسته‌ای در این زمینه انجام می‌دهند ولی کمک‌های مردمی شیرینی همدلی را صدچندان می‌کنند.

نظر شما