شناسهٔ خبر: 141875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

جان نیکلسون: به کشاورزان افغانستان که خشخاش می‌کارند، حمله نمی‌کنیم

کشت خشخاش در افغانستان فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که طالبان سالانه ۲۰۰ میلیون دلار از تولید مواد مخدر در این کشور در آمد کسب می‌کند.

به گزارش «نماینده»، «جان نیکلسون» فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان طی نشست خبری خود در مقر پنتاگون گفت: سالانه دست کم ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد حاصل از تولید و فروش هروئین به حساب سرکردگان طالبان واریز می‌شود و آن‌ها این پول را برای جذب نیروهای تازه و طرح حمله به نیروهای آمریکایی و متحدانش در ناتو و همچنین نیروهای امنیتی افغانستان به مصرف می‌رسانند.

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، مواد مخدر افغانستان از مسیرهای مختلف به کانادا، اروپا، روسیه، ایران و بالکان انتقال داده می‌شود و حدود ۴ درصد از هروئین موجود در بازارهای آمریکا نیز، از افغانستان تامین می‌شود.

وی همچنین در مورد شیوه آمریکا برای مبارزه با این پدیده در افغانستان گفت: ما به کشاورزان افغانستان که خشخاش می‌کارند، حمله نمی‌کنیم، زیرا آن‌ها از سوی طالبان وادار به این کار می‌شوند؛ به خصوص در مناطقی که تحت کنترل طالبان است.

نیکلسون افزود: ما می‌خواهیم آزمایشگاه‌های تولید هروئین را از بین ببریم؛ در این منطقه ۲۰ گروه بزرگ تولید هروئین وجود دارد که ۱۳ گروه آن در افغانستان هستند و از این ۱۳ گروه فقط ۷ گروه در ولایت «هلمند» افغانستان مستقر می‌باشند.

نظر شما