شناسهٔ خبر: 141848 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جعفرپور:

لایحه «وظایف وزارت ورزش و جوانان» تا پایان آذر تصویب می‌شود

جمشید جعفرپور// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه «وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: در این لایحه، سازمان ملی جوانان احیا نمی‌شود.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور درباره آخرین وضعیت بررسی «لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بررسی این لایحه در کارگروه تخصصی کمیسیون با حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط به پایان رسیده و از چند جلسه پیش تاکنون، در صحن کمیسیون در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بررسی این لایحه از اولویت های فعلی کمیسیون فرهنگی است، تأکید کرد: تلاش می کنیم تا علاوه بر دقت و نگاه کارشناسی در بررسی این لایحه، هرچه سریعتر کار بررسی آن را به پایان ببریم و این لایحه را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این لایحه، شرح وظایف و مأموریت ها و حوزه اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دو حوزه ورزش و امور جوانان به طور دقیق مشخص می شود.

جعفرپور تصریح کرد: موضوع تفکیک بخش جوانان از بخش ورزش و احیای «سازمان ملی جوانان» فعلاً در این لایحه مطرح نیست و با همین ساختار فعلی، وظایف آن در دست بررسی و تدوین است.

وی درباره زمان نهایی شدن بررسی این لایحه در کمیسیون فرهنگی و ارائه آن به صحن مجلس یادآور شد: تلاش می کنیم و امیدواریم طی دو هفته آینده و حداکثر تا پایان آذرماه کار بررسی این لایحه را به پایان ببریم و گزارش آن را به صحن مجلس ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، از زمان ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی در سال ۱۳۹۰ و تشکیل «وزارت ورزش و جوانان» تاکنون، هنوز قانون وظایف و اختیارات این وزارتخانه تدوین نشده و وزارت ورزش و جوانان به نوعی، بدون شرح وظایف مصوب کار می کند.

نظر شما