شناسهٔ خبر: 141805 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

اکبریان:

حرکت مثبتی برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم/ تفکیک وزارتخانه‌ها دردی از مردم دوا نمی‌کند

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گذراندن زمان و تغییر ساختار و تشکیلات دردی از مردم دوام نمی‌کند، گفت: این‌ها بازی‌هایی است که کشور را به قهقرا و عقب برمی‌گرداند و بنده حرکت مثبتی در دولت و مجلس برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم.

به گزارش «نماینده» عزیز اکبریان درباره وضعیت اقتصاد مقاومتی در سومین سالی که از سوی مقام معظم رهبری به این عنوان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: موفقیت دولت در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی نسبی و پایین بوده است و اکنون هم دولت بجای تلاش برای پیاده‌سازی اقتصادی مقاومتی و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی بازی تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح کرده و در مجلس در حال لابی برای این موضوع است.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه به نظر من عمر دولت دوازدهم و مجلس دهم هم خواهد گذشت و موفقیتی در اقتصاد مقاومتی نخواهند داشت، گفت: اگر لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در دستور مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد باید همه وقت خود را برای این موضوع قرار بدهیم در آخر هیچ دستاوردی برای اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ظاهرا دولت نمی‌خواهد در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی عمل کند و تلاش دارد که با الفاظ و اصطلاحات بازی کند، به عنوان نمونه دولت می‌خواهد بخش "بازرگانی" را از "وزارت صنعت، معدن و تجارت" جدا کند در صورتی که در گذشته تجربه "وزارت بازرگانی" را داشتیم یا قصد دارد بخش "مسکن و شهرسازی" را از "وزارت راه و شهرسازی" جدا کنند و توجیه‌شان هم این است که می‌خواهیم مشکل مسکن مهر را حل کنیم!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مگر مشکل مسکن مهر نبود وزارتخانه مستقل مسکن است؟ مشکل مسکن مهر این است که دولت باید امکانات و تسهیلات به این مناطقی مسکن مهر در آن قرار دارد ببرد و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند، این موضوع ارتباطی با تفیکیک وزارتخانه ندارد.

حرکت مثبتی در دولت و مجلس برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم

اکبریان با بیان اینکه گذراندن زمان و تغییر ساختار و تشکیلات دردی از مردم دوام نمی‌کند، گفت: این‌ها بازی‌هایی است که کشور را به قهقرا و عقب برمی‌گرداند و بنده حرکت مثبتی در دولت و مجلس برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون اجتماعی درباره جلسه اخیر سران قوا گفته بود که در این درباره تفکیک وزارتخانه‌ها توافق شد که البته این موضوع از سوی دفتر رئیس‌جمهور تکذیب شد، به نظر امکان دارد که با توجه به مخالفت برخی از کمیسیون‌های مجلس با این لایحه، لایحه تفکیک وزارتخانه در دستور مجلس قرار بگیرد؟ اظهار کرد: چه توافقی شده است! توافق باید در مجلس انجام بشود.

نماینده مردم کرج در مجلس اضافه کرد: دولت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون‌های مجلس هم پس از بررسی با آن مخالفت کردند، نمی‌شود که رئیس مجلس برود و با رئیس‌حمهور توافق کند، چه کسی این اجازه را به رئیس مجلس داده است که با رئیس‌جمهور توافق کند؟ شخصیت آقای لاریجانی برای ما محترم است اما حرمت کمیسیون‌های مجلس هم باید حفظ شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: زمانی‌که کمیسیون‌های مجلس به صورت توافقی لایحه‌ای را بررسی و آن را رد کرده‌اند دیگر توافق معنایی ندارد، زمانی که بیشتر کمیسیون‌ها با این لایحه مخالفت کردند دیگر دلیلی ندارد دوباره این لایحه به کمیسیون‌ها ارجاع شود، این موضوع در کجای قانون و آیین‌نامه آمده است.

نظر شما