شناسهٔ خبر: 141801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قاچاقچیان عمانی امیدوار به بازگشت مجدد تحریم ایران

دریای عمان قاچاقچیان مستقر در شبه جزیره مسندام عمان امیدوارند با بازگشت مجدد تحریم های ایران، روزهای خوب قاچاق کالا به ایران فرا برسد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری مریتایم اگزکیوتیو، در سال ۲۰۱۷ آبهای خلیج فارس همچنان متلاطم است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حاضر به تایید پایبندی ایران به برجام نشده و تهدید به وضع مجدد تحریم ها علیه این کشور کرده است.

گروهی از قاچاقچیان که در مسندام عمان فعالیت دارند امیداورند با تشدید تنش های منطقه ای و وضع تحریم های اقتصادی علیه ایران کسب و کار آنان مجددا رونق بگیرد. آنها قبل از لغو تحریم ها از محل قاچاق انواع کالا به ایران درآمد خوبی داشتند.

شبه جزیره مسندام یک منطقه پرجمعیت، دورافتاده و از نظر اقتصادی توسعه نیافته است و یکی از ۱۱ استان سلطان نشین عمان محسوب می شود. مسندام در کناره تنگه هرمز قرار گرفته که دریای عمان را از خلیج فارس جدا می کند.

در طی سال های اخیر و قبل از انعقاد برجام، بر اساس برآوردها یک سوم از کالاهای وارداتی به ایران از عرض تنگه هرمز به این کشور قاچاق می شد. این وضعیت سبب شده تا بسیاری از دلالان ایرانی و عمانی به منطقه مسندام نقل مکان کنند و از طریق قاچاق سیگار، قطعات خودرو و سایر کالاها به ایران به کسب سود بپردازند.

اما به دنبال لغو تحریم ها و کاهش تقاضا در ایران برای کالاهای قاچاق(به دلیل افزایش توانایی ایران در واردات کالاهای مختلف) موجب کسادی کسب و کار این قاچاقچیان و دلالان شده است. قاچاقچیان مستقر در مسندام امیدوارند با بازگشت مجدد تحریم های ایران، روزهای خوب قاچاق کالا به ایران فرا برسد.

نظر شما